amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 30 - Födelsedagsgris & ny lekpark

Kategori: Allmänt

Idag var Lucys födeledag så hon blev hela tre år! :D Grattis Lucy Lou! Dock firade vi inte den speciellt mycket idag, utan firandet med alla paket och partyt kommer imorgon - det blir bara förvirrande för Lucy om man har två "födelsedagar" ;)
Så vi gick upp, klädde på oss, borstade tänderna, åt frukost, fixade håret och gjorde allting som vi brukar göra på morgonen. Och när Lucy hade sitt morgontoalettbesök sa hon till mig: "Amanda, I like you now". Blev så rörd, haha! Ellie har nämligen frågat lite då och då "Lucy, do you like Amanda now?" eller "Lucy, do you love Amanda now?" och Lucy brukar alltid svara "No, but tomorrow!" och idag sa hon att hon gillar mig utan att Ellie ens var i närheten! Hihi - och ja, jag vet, barn ändrar sig hela tiden(hon har gillat och ogillat mig fram och tillbaka sen jag kom) men.. HON GILLADE MIG IDAG! ^^ Huhuhuhh...
 
Efter att jag hade säppt av Beth och Lucy på skola och dagis så körde jag hem, pratade lite snabbt med Ellie som hade stigit upp och börjat baka Lucys rapunzeltårta (tagit ledigt från universitetet idag) och sen gick jag ut och gick en timmes runda med Ebba. När jag kom hem bytte jag om till finare kläder (finare än träningskläder dvs) och körde för att hämta Lucy igen. Därefter körde hon och jag till biblioteket och åt lite lunch på deras kafé. Hon fick lite cheesetoasties och crisps (grillad osttoast och chips) och jag tog en blåbärsscones! Mums :)
Sen gick vi in på själva biblioteket och jag lät Lucy sitta lite vid en av datorerna och roa sig med spel och filmer på cebeebies intenersida.
När vi blev trötta på datorn gick vi ut till en lekplats som fanns utanför biblioteket - och stor var den! Så himla bra den verkar vara! Finns saker för stora och saker för små; kommer verkligen gå tillbaka hit med barnen sen! :D
Så Lucy har haft en lång och rolig eftermiddag idag innan vi åkte hem, kollade lite på Peppa pig och sen var det dags för balett! Tror Lucy kommer sova djupt inatt.. Hon sover i sin säng nu och ingenting kan väcka henne (känns det som iaf ^^)
 
På baletten pratade jag med Hayley, Ailsa, Caroline och hade hur trevligt som helst. Efter Lucys klass lät jag henne till och med stanna kvar och leka lite med Chloe, William, Mabel och Jessica medan jag pratade vidare med de vuxna. De är ju hur trevliga som helst! :D
Dock var vi tvugna att säga hejdå någon gång, så vi tog oss tillslut ut till bilen och körde hem till Ellie igen (som fortfarande bakade för fullt!) Lite senare kom även Beth hem från sin balett (hon fick skjuts av sin kompis mamma denna veckan) så vi kunde äntligen äta lite. Blev Pork with apple och lite potatis och majs till :) Gott! Har aldrig ätit kokta äpplen i en gryta med kött innan, men smakade bra :) Tydligen är det lite av en tradition här!
 
Sedan, efter maten körde jag iväg till leisure centret och simmade några längder, men när ett gäng tonåringar kom och skvätte omkring i andra delen av poolen bestämde jag mig för att gå upp ;) haha! Hade ändå simmat i 35-40 minuter då, så kändes okej ändå :)

Nu har Beth också gått och lagt sig - eller iaf ska hon ha gjort det... Ska gå och kolla nu om hon har det! ;)
Sen ska jag vila upp mig och ha en tidig kväll, för jag har också gjort mycket idag! Och är trööööööttttt....
Så säger: godnatt - vi ses imorgon!
 
 
Lucys proppfulla (födelse)dag! :D
 
 
Allt Ellie har hunnit med att göra idag! Och hon kommer fortsätta mer ikväll skulle jag tro ;)
 
 
Eftersom vår belysning i köket fortfarande inte funkar fick vi tända några ljus till middagen och ha mysbelysning medan vi åt! :)
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Myspys natti

    2013-10-02 | 22:23:23
  • Anonym säger:

    Varför ska ni fira det imorgon istället för idag?

    Svar: Vem undrar? :)För det blir bara förvirrande för Lucy om hon har "två" födelsedagar. Det är lättare att samla allting på samma dag så att hon kan springa runt och säga att det är hennes födelsedag (nu när hon ändå är så ung) och eftersom kalaset passade bäst att ha på torsdagen(idag) och inte igår(hennes födelsedag) så hade vi allting idag! :D
    Amanda Tyrén

    2013-10-03 | 22:21:54

Kommentera inlägget här: