amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 31 - Lucys Rapunzelparty

Kategori: Allmänt

Idag vaknade vi lite tidigare än vanligt för på morgonenen var det dags för Lucy att öppna sina presenter! :D Hon gillade mitt peppa pig te-set jättemycket så är glad att jag köpte det! ^^ Efter det åt vi frukost, klädde på oss och lämnade huset :) Eftersom Ellie var hemma idag med så skjutsade hon Beth till skolan och jag Lucy till dagiset. Från början var det tänkt att jag skulle skjutsa Beth till och från skolan och Ellie skulle ta Lucy, men Lucy sa på morgonen att hon ville att JAG skulle skjutsa henne till dagiset och att Ellie skulle hämta henne sen! ^^ Så vi gjorde så istället - Bara för att det är Lucys dag idag ;)
 
Efter det träffades jag och Ellie hemma igen och vi pyntade huset lite och jag hjälpte till att förbereda mackor och chips osv. Sen åkte jag och tränade metafit med Ebba och Nadine vid halv ett, tog en dusch på leisure centret, körde hem och sminkade mig och sen körde vi och hämtade barnen igen - jag hämtade Beth denna gången, och en till tjej som skulle åka med oss hem till kalaset! Så när jag, Beth och Teagan(stavning?) kom hem var det redan barn och mammor där! Och fler blev det.... Från början var tanken att det skulle vara ett litet kalas eftersom Ben inte är hemma. Beth skulle också ha ett litet kalas när hon fyller år och sen när Ben kommit hem igen skulle de ha ett stort tillsammans! Men.... Man kan ju inte riktigt kalla det här kalaset litet..... Det var 19 barn inbjudna - NITTON! haha, och det var bara några enstaka få som inte kunde komma. Sen var det föräldrarna också...
Jag undrar hur stort det genemsamma partyt kommer bli.. XD Haha!
 
Hur som helst hade Lucy ett underbart party och alla barnen verkade jätteglada hela tiden. De sprang rundor, lekte lekar, åt socker, socker och ännu mera socker... Allt som man ska göra på ett typiskt treårsbarnkalas! ;)
 
Vi har städat en massa nu efter att alla gått, och man kan ju säga som så att det behövdes! Damsugaren fram! Och sen fick jag äntligen äta lite lagad mat (värmda rester) efter allt godis och alla kakor och tårtan.... Aaaaahhh! Om det är någon vecka jag verkligen har ätit och ätit och ätit på så är det denna..... Börjar bli rädd att jag endast kommer bli större till jul! Måste ta tag i maten igen, men är såååå svårt.... Det räcker inte med att bara börja träna, man måste äta rätt också... Nästa vecka: STENHÅRD KOST! (Om jag lyckas blir jag glaaaad! Behöver dock tips och idéer på vad man ska göra för att rasa i vikt och form fort! Och att få bort sötsuget...)
 
 
Okeeeej.... Uppladdningen av alla dessa bilderna var sååååå seg ikväll! Så datorn har fått stå och ladda i kanske två timmar nu medan jag var nere med Ellie i vardagsrummet. Vi pratade en massa och i slutet började vi även diskutera medicinska grejer (det var ett program på teven som handlade om sådana saker) så Ellie började berätta en massa intressanta saker och förklara olika grejer som jag har funderat över! Det var hur trevligt och intressant som helst! :D Men... Nu har jag huvudvärk - har varit en lång och intensiv dag med mååånga barn! xD Så ska snart sova och förbereda mig inför morgondagen som ser mycket lovande ut! (efter Lucys dagis ska vi på lunch hos Hayle och Mabel där även Caroline och Theo kommer närvara! :D Sen har vi skypemöte med Julia (den förra au pairen här) vilket barnen säkerligen kommer tycka är jätteroligt! Och efter det har vi blivit bjudna på middag hos grannen! :D Så jag slipper laga mat imorgon, både lunchen och middagen - yeay! Och när Ellie kommer hem från universitetet imorgon (runt 7) kommer hon byta av mig hos grannen och då går jag till Caroline för att sitta barnvakt till Theo och Toby! :D)
Sååå, ja.... Det kommer bli en fullspäckad dag imorgon, men tror det kommer vara en roligt fullspäckad dag! (Med extrapengar på slutet ^^)
 
Godnatt!

Kommentarer

  • Emilia säger:

    Åh vilket fint kalas hon fick! :'D Hoppas hon hade roligt! :)<3 Ser ju ut som om hon hade det i alla fall! ^^

    2013-10-04 | 16:50:34
  • Malin säger:

    Fullt ös

    2013-10-05 | 10:42:10

Kommentera inlägget här: