amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 32 - DuffusCastle & bortbjudningar

Kategori: Allmänt

Idag har varit en fullspäckad dag, precis som jag skrev igår att den skulle bli. Efter att jag hade lämnat Beth på skolan lämnade jag Lucy på Duffus och sen åkte jag inom Duffus Castle på vägen hem! Det var sååå himla fräckt! Jag gick omkring bland ruinerna och tog en massa foton och läste en massa skyltar och gick genom olika valv osv. Dessutom var slottet placerat på en hög kulle så man hade en fantastisk utsikt runt omkring. Det här är vad jag ville göra i Skottland! Se och upptäcka skotsk kultur och historia. Resa genom landet och besöka en massa slott och sevärdheter och känna att jag verkligen befinner mig i Skottland! Så det här slottet var verkligen en bra start på mina utflykter - för fler måste det bli!

Efter slottet åkte jag hem en liten stund innan jag hämtade Lucy igen och därefter körde vi till Hayley och Mabel som bjudit mig, Lucy, Caroline och Theo på lunch! Och vad gott det var! Mums!!!! Åt till och med så mycket att jag var tvungen att tacka nej till efterrättskakan... xD
Sen lekte barnen en massa - både inne och ute - klädda i fina prinsess-, fe- och sjöjungfruklänningar! Så söta ^^

När klockan närmade sig halv tre var alla dock tvungna att gå för alla hade barn att hämta upp på skolan. Dock blev Lucy lite ledsen/arg för att vi skulle åka - hon ville ju leka mer med Mabel och Theo! Så vi kom inte iväg förrän tio i tre!!!!!! Aaaaahh! Brukar köra halv för att få parkeringsplats och hinna till skolan innan Beth slutar... Men nej, inte idag tydligen xD Så jag skrev till Caroline (som redan hunnit iväg med Theo för att hämta storebrodern Toby på samma skola som Beth) och frågade om hon kunde vänta med Beth på skolan tills jag kom dit - hon hade redan erbjudit sig att hämta Beth också för vi bor jättenära varandra, men ja... Hur som helst kom jag iväg tio i tre och (som tur var) fick jag en av de bra parkeringarna så jag hann faktiskt till skolan innan Beth slutade! Puh!

Efter det körde vi hem och plockade fram datorn, för vi hade bestämt skypemöte med Julia, den förra au pairen! :D Barnen var jätteglada att se och prata med henne igen och även jag fick lite tid att prata med henne på svenska :) Så vi ska försöka prata snart igen och då försöka få in en bra tid så att även Ellie kan få prata med henne.

Senare, runt halv sex, gick jag, Beth, Lucy och Ellie (som kommit hem lite tidigare än väntat) till grannarna (Emma, Chris, Hollie, Aaron och Harry) som bjudit oss på middag! :D Det var jättetrevligt och gott och barnen hade så roligt tillsammans :) Så efter mat och efterrätt - klockan var sju, halv åtta då - satte de vuxna sig i vardagsrummet (med de små, Lucy och Harry, vilandes bredvid) och de större barnen satt där uppe med popcorn och kollade film. Var jättemysigt och trevligt! Dock var jag tvungen att gå ca tjugo i, för snart var det dags för mig att sitta barnvakt hos Caroline! Jag sitter faktiskt här just nu och skriver detta - Theo och Toby sover på ovanvåningen :)
Så ja.. Nu ska jag kolla lite på teven som står på här och kanske läsa i min bok och hoppas att ingen av pojkarna vaknar och skapar drama ;) haha. Men även om de skulle vakna tror jag inte att det skulle bli så farligt - Toby har redan varit uppe en gång och då var han lugn och gullig, så.. ^^ (Han hade ritat en bild till sin mamma (Så söt!) så jag sa till honom att han kanske kan ge den till henne på morgonen imorgon :) Han nickade, gick in i sitt rum igen och gick och la sig :) hihi. Vet inte om han blev lite tyst eftersom han väntade sig att hans mamma skulle komma upp och istället kom jag ;) hehe, men han accepterade det direkt iaf, verkar det som :)

(Dock hade jag ingen tillgång till internet så jag fick ladda upp det här nu istället! Kom hem vid ett och då mådde jag jättedåligt, så gick och la mig direkt) Och gissa vad? Jag mått dåligt hela natten! Mått illa som bara den och därför kräkts massor i 6 omgångar i natt... Nu var den sjunde gången..... Yeay, och inget annat än vatten kom ut nu, så tog en clementine och mår genast mycket bättre! Hoppas bara att det bra håller i sig! Ska snart ta en ny frukt och försöka fylla magen lite. Men ja... Det har inte varit en lätt natt... Så ni får ursäkta att jag inte laddar upp bilderna jag tog igår - ville verkligen visa slottet - men om jag mår bättre ikväll ska jag ladda upp bilderna då, innan jag skriver om dag 33 (som ser ut att bli ganska trist... xp)

Nu ska jag äta ett äpple och försöka sova lite till!

 

 

 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Oj då, kanske var allt kalasandet;)
    Hoppas du mår bättre nu

    Svar: Nu mår jag bättre, hela dagen igår var hemsk dock :p
    Amanda Tyrén

    2013-10-05 | 14:52:36

Kommentera inlägget här: