amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 36 - Starbucks & Simhall

Kategori: Allmänt

Idag vaknade vi och alla hade en glad morgon. Vi fixade allting och lämnade huset i god tid så att jag kunde parkera vid muséet (där man får stå en timme, annars är det 30min). Sen följde jag Beth till skolan, där vi träffade Ebba, och sen följde Ebba med mig och Lucy till dagiset över gatan för att lämna Lucy. Därefter gick jag och Ebba till staden och mötte Rachel - en av de andra au pairerna här - och vi satte oss på starbucks med varsin varm dryck framför oss. Där hade vi det jättetrevligt och pratade en massa och lärde känna varandra lite bättre. När vi sa hejdå bestämmde vi även att vi ska träffas för morgonfika på torsdag också och kanske testa ett nytt kafé då! SKOJ!
 
Efter starbucks åkte jag hem och vek tvätt, "lagade" lunch (två äggmackor!) och sen hade jag lite egentid innan jag hämtade Lucy på dagiset igen. Därefter åkte vi hem och lekte lite och sen packade vi min, Lucys och Beths simväska, för idag bar det av till badhuset med Ebba och Evie igen! :D
 
Dessutom har jag nu fått veta att jag och Ebba SKA till Isle och Skye en helg i november!!!! JAAAAA!!!! SÅÅÅ FANTASTISKT!!!!  Jag smsade Ailsa (som har stugan där) och frågade vad det skulle kosta oss om vi ville åka dit en weekend i november och hon svarade att hon inte ville ta betalt av oss eftersom vi är så nära vänner! ÅÅÅÅHHH SÅÅÅ SNÄLLT!!!!! Så hon har bokat in oss i sin kalender nu! I november åker viiiiiii!!!! På Isle of Skye finns den äkta Skotska naturen med sjöar och berg och fina landskap och vi kommer gå en massa i bergen, dvs. hillwalking, och mysa i stugan på kvällarna och äta gott och SE ALLT!!!!
Enda villkoret är att vi städar undan efter oss till nästa besökare och att vi ska länka och skriva om och lägga ut bilder, osv om stugan så att alla våra vänner kan se den ;) Så här har ni länken till stugan där jag och Ebba kommer bo en weekend:
 
http://isleofskyeholidaycottage.co.uk/gallery.html
 
Hur som helst, jag och Lucy hämtade Beth på skolan vid tre och åkte direkt till leisure centret där vi satte oss och kollade på alla som simmade medan tjejerna fick ett litet snack innan simningen. Där träffade vi även Michelle och Baby Jessica :) Och jag hittade Beths simglasögon!!!!!! JAAAAA!!!! De var vid disken inne i själva badhuset - vi blev sååå glada när vi såg att det var rätt glasögon! Puh, där slapp man betala nya syn-simglasögon! ;)
 
Därefter bytte vi om till simkläder och hoppade i poolerna och badade med Ebba och Evie. Tjejerna hade det roligt, men jag kan säga som såhär: det är inte lätt att ha koll på två tjejer när den ena vill vara i barnpoolen medan den andra vill vara i den djupa...... Aaaaaahhh! xD Aja, vi fick det att funka - jag och Ebba turades om lite att se efter tjejerna :)
 
Efter badet, duschingen, ombytet och bilresan hem lagade jag mat till tjejrna (Ham & Pork -ravioli och grönsaker med bönor i en tjock tomatsås) och sen lekte vi lite innan det var dags för Lucy att sova. Då kom Ellie hem så hon nattade Lucy medan jag och Beth spelade finns i sjön! Emilia hade tydligen lärt henne spela det innan och hon tycker det är jätteroligt :) Och det tyckte jag med! Även om Beth vann... ;) haha
Sen lekte vi tysta leken (ett litet knep jag kom på som gör att Beth är tyst när Lucy försöker sova, huhu) vilket också var väldigt roande ^^
 
Senare, när Ellie kommite ner igen frågade hon om jag ville beställa något från en katalog hon skulle skicka in imorgon så jag beställde lite smink som såg spännande ut! :D Det var en mascara med en speciell färg som ska få mina ögon att se grönare ut, en eyeliner som är metallic lila (dvs färgen som också får ut det gröna ur ögon) och två penn-ögonskuggor i färgerna lila och silver :))))) Och allt kostade bara £11.50! :) Happy!
Hade kollat ut en massa saker som hade passat perfekt till julklappar... Men jag ska vänta lite till med det ;) haha, kommer säkert se en massa andra grejer som passar lika bra, om inte bättre ;)
 
Nu är Ellie iväg hos en väninna på något Oliver James party och jag sitter nere i vardagsrummet med Vänner påslaget på teven :) Tjejerna sover däruppe och nu = slappa! Ååååååhhhh! ^^
 
 
Var godare än de såg ut ;)
 
 
Finns i sjön! Beth använder boken eftersom hon inte riktigt kan hålla så många kort i handen på en och samma gång.... ;)

Kommentarer

  • Malin säger:

    Härligt att du äntligen tycker om ägg;)

    Svar: Hahaha ja visst är det!!! :D så i år kan jag äta ägg på julbordet med er andra ;)
    Amanda Tyrén

    2013-10-09 | 14:30:44
  • Anonym säger:

    Sa dom att du skulle betala simglasögonen om ni inte hittade dom? :p

    Svar: Nej, självklart inte, de sa att det inte är hela världen :) Men man vill ändå inte vara den som slarvar bort ett par dyra simglasögon;)
    Amanda Tyrén

    2013-10-11 | 12:22:48

Kommentera inlägget här: