amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 37 - BOKAT RESA!!!!

Kategori: Allmänt

Efter att jag hade lämnat Beth och Lucy idag så åkte jag in till stan och träffade Rachel på ett kafé där vi åt varsin scones och drack varsin varm dryck (jag=hot chocolate). Vi satt där i kanske någon timme och pratade om allt möjligt och lärde känna varandra bättre innan vi gick en sväng inom poundland och sen sa hejdå. Då tankade jag bilen lite snabbt och sen körde jag hem, bytte om och gick ut en runda med Ebba (I det hemska, blåsiga vädret! Brr... Men hade klätt mig varmt så gjorde inte så mycket). Efter rundan gick vi hem snabbt, packade väskorna, åt lite lunch och sen bar det av till leisure centret där vi gick på ett supertufft mage, rygg mm -pass blandat med pilates och yoga...? Vet inte vad det hette för det var utbytt mot det vanliga pilatespasset som brukar vara på den här tiden (Babs som har det vanliga passet var inte här denna veckan, så de har blivit utbytta mot något annat). Hur som helst var passet roligt, men sååååå tufft! Oj, vilka övningar! Det var ju inte alltid så lätt precis..... Och AAAAJ min mage!!!!! Ett ord: TRÄNINGSVERK! Men det var roligt att prova på! Kan tänka mig att gå på det här passet sen på den "rätta" dagen, dvs. inte bara när det tar över för Babs pass ;)
 
Hur som helst, efter passet duschade jag och Ebba på centret och sen parkerade vi våra bilar på Aldi för att sedan gå tillsammans till skolan och hämta Beth och Evie. Därefter gick vi gemensamt till starbucks och tog en fika tillsammans. Tjejerna tyckte det här var jätteroligt så det kommer absolut bli flera sådanahära torsdagseftermiddagar! :D Vilket är lite extra skönt för mig och Ebba också... ;) hehehe.
 
Efter Starbucks så åkte jag och Beth och hämtade Lucy på the Ark och sen körde vi hem till huset igen. Då kom även Ellie hem och hon började laga lite mat medan jag och Beth gjorde pompoms(garnbollar) och Lucy målade. Sen åt vi (Turkey & rice -stirfry = GOTT) och efter maten kom Ebba över för nu var det äntligen dags för oss att boka vår resa till LONDON!!!! YEEEAAAY!! Så efter att ha letat flyg och hotell osv, så har vi nu äntligen bokat vår resa! HURRA!! Kommer bli såååååååå roligt! Jag är så glad just nu(och det är Ebba med, vet jag ;D) Dessutom kommer även Letty möta oss på lördagen och vara med oss på vår Londonweekend till söndagen så det kommer bli ännu roligare! :D Jag är så himla glad just nu, inget kan sabba mitt glada humör.
Vi har dessutom pratat lite med de andra au pairerna här och frågat om de vill följa med till Edinburgh en helg i november. Sen är det nu helt bestämt att vi kommer åka till Isle of Skye den 15-18 november med! AWESOME!!! För er som inte sett länken till stugan vi kommer bo i - kolla här!!!! Så lyxigt :D
 
http://isleofskyeholidaycottage.co.uk/index.html
 
Har även bestämt vilken runda jag och Ebba ska köra när vi ska göra vår lilla skotska roadtrip under en dag! Vi kommer stanna på tre-fyra olika ställen, vilka alla har varit platser som användts till inspelandet av Harry Potter filmerna. Kan det bli bättre? I think not!
 
Så november månad kommer vara fantastisk för mig! Resor varje helg och sen väntar julledigheten hemma i sverige... Ååååh så underbart! :D
Kommer definitivt somna med ett leende på läpparna idag ^^
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Haha underbart gumman!

    Svar: Jaaaaa!! Jag är sååå glad :D
    Amanda Tyrén

    2013-10-11 | 06:52:16
  • Julia säger:

    Yogalates! :D skitkul! Jag älskade det! Åhh jag är så avundsjuk på alla resor. Hade också velat åka runt så mycket :( speciellt till Harry Potter ställena!

    Svar: Åh är det så det heter?! Det var ju den du rekommenderade!! Det jättetuffa passet?Hihi ja det kommer bli såååå roligt, jag är så glad att allt verkligen är bestämt och bokat nu och att vi faktiskt kommer göra det!!! :D Vi kommer ju se glenfinnan viaduct, där de åker med hogwartsexpressen i filmerna, platsen där de spelade in sjön utanför hogwarts ska vi också se och sen ska vi besöka ett ställe där de spelat in massor av naturen och omgivningen runt hogwarts. Ska bli AMAZING!!!
    Amanda Tyrén

    2013-10-14 | 10:51:22

Kommentera inlägget här: