amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 37 - Testat traditionell Cottage Pie

Kategori: Allmänt

Idag var det skola och Duffus dagis som gällde. Men innan jag lämnade Lucy på Duffus åkte vi till the ark för att lämna in betalningen för nästa termin (tror jag det var iaf...) och sen körde vi till Duffus och lämnade betalningen där med! :) eftersom vi kom från ett annat håll idag fick det även bli en annan väg; faktiskt den vägen jag gick på när jag gick på upptäcktsfärd för någon vecka sen! Var lite roligt att köra där, huhu ^^
 
Efter att jag lämnat Lucy körde jag till leisure centret för att träna Body pump med Ebba - skoj!! Och Hayley var där idag med så vi tre hade ett väldigt trevligt pass tillsammans. Dock är det det sista passet tillsammans med Hayley på två veckor nu, för deras familj ska på semester över lovet!!! Till Kreta!!! Jag är sååååå avundsjuk!! Men de förtjänar en semester ^^ så hoppas de får det skönt! (Kommer sakna våra dagliga träffar dock, Hayley är lätt den mamman jag träffar mest helt random i veckorna nämligen :p och det är alltid lika roligt att prata med henne!)
 
Efter body pumpen hämtade jag Lucy och sen åkte vi hem igen för att äta lunch. Blev resterna från igårkväll men det gjorde inget för vi båda tyckte det var gott! :) Lucy bad tom om att få äta det ikväll igen!! Men då sa jag att nja det finns nog inte tillräckligt för det ;) dessutom skulle ju Ellie laga en skotsk traditionell Cottage Pie! Spännande :) har alltid tänkt mig att det var en sorts ost-mat-paj... Men oj! Såååå fel jag hade!! XD haha!
 
Hur som helst, efter lunch kollade Lucy på film medan jag duschade och sen hade vi lite fortsatt lugn tid fram till baletten (för Lucy verkade gaaaaanska trött idag.. Inte konstigt dock, hon har simmat två dagar i rad och det tar ganska mycket på energin!)
Sen gjorde vi oss redo för baletten och körde dit i god tid :) var faktiskt där så tidigt att när vi kom dit var jag rädd att det inte var någon balett idag.. Det var så tomt!! Men läraren kom nästan direkt efter oss så då lugnande jag mig ;) haha! Så det är såhär det känns att vara tidig till baletten med Lucy? Intressant!
 
Under hennes lektion pratade jag med Ailsa, Rich och Hayley och hade som vanligt allmänt trevligt med dem :)
Sen kom även Ellie och jag körde för att hämta Beth och Elise från deras "sport" på skolan. Sen är det ju deras tur att gå på balett! Så vi körde tillbaka och de bytte om(lite skönare att ta de till baletten för de sköter sig ganska bra själva, man behöver bara hjälpa till lite grann :))
 
När de hade lektion gick jag till Aldi bredvid och köpte choklad.. Jag BEHÖVER choklad efter dessa tre långa dagarna xD haha! Så när jag kom tillbaka var Elises pappa där (som jag träffat en gång tidigare) och han skulle tydligen överraska Elise genom att hämta henne, för han får inte alltid tillfälle att göra det.. Han jobbar nämligen också inom royal airforce och om två veckor är det hans tur att åka till Afghanistan.
Så Elise blev väldigt glad efter lektionen ^^
 
Jag och Beth åkte sen hem där Ellie lagade mat (Cottage Pie) och Lucy lekte i vardagsrummet. Och som jag sa innan så är Cottage Pie inte i närheten av vad jag trodde. Först och främst trodde jag det var en matpaj - men nej det är snarare en... Gratäng?? Och sen trodde jag det innehöll ost (antar för att jag tänkte på cottage cheese xD) men det var inte heller rätt! Det var faktiskt en sorts köttfärsröra (mince) som man kan ha lite grönsaker osv i och sen lägger man potatismos över röran i en ugnsform och sprider lite riven ost över(där var osten!!) och sen in i ugnen!
Så nääää, det var INTE i närheten av vad jag väntat mig - men det var såååå gott!!! :))) som potatismos med köttfärsröra ;) haha
Till efterrätt hade Ellie även gjort en äpple-, björnbär-, och jordgubbspaj!!!! GOTT!!!!!!! Min mage är så mätt just nu så det är sjukt :p haha!
Fast tror Beth är mättare för hon åt TRE portioner cottage Pie och en stor portion efterrätt.. Hon orkade tom inte ens sin efterrätt xD men tydligen är cottage Pie hennes favoriträtt, precis som pappa Bens ;)
 
Efter maten var det dags för Lucy att lägga sig så jag och Beth kollade lite på Three Days Nanny innan det var dags för henne att lägga sig med. Nu sitter jag i vardagsrummet själv(Ellie har också gått upp, hon var ju iväg igårkväll och är trött nu) och funderar på om jag ska kolla teve eller läsa... hmmm.... Jag ska iaf hämta min choklad nu! Min mage är inte för mätt för det ;) hehe
Sen får jag väl se vad det blir! Blir säkert teve bara för att jag är för lat för att läsa xD SUCK!! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: