amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 38 - Mys-em på stranden!

Kategori: Allmänt

Idag beslutade Ellie sig för att stanna hemma (inte spc lönt att åka tåg hela vägen till Aberdeen för två timmar och sen åka hela vägen hem igen) så hon gick upp med mig och barnen och sen skjutsade jag de till skola och dagis medan hon tog en lång skön och förtjänad slappemorgon.
Idag var sista dagen innan deras två-veckors-lov så Beths skola hade en klä-dig-som-du-vill-dag, dvs: INGEN SKOLUNIFORM! Snacka om att barnen på skolan gillar dessa dagarna ;) Såg en som hade en banan-kostym!!! Haha! Så himla roligt XD De flesta, inkl. Beth, hade dock vanliga kläder på sig.
Efter att ha lämnat Lucy på Duffus åkte jag vidare till leisure centret för att gå på Body pump med Ebba och Nadine, och sen var det dags att hämta upp Lucy igen... Haha. Vi åkte hem till Ellie och åt lite lunch och sen gick Lucy och Ellie upp i hennes rum för att nana lite framför teven(Lucy behövde nog det här... Hon har varit trött hela veckan!) Och jag gick upp, tog en dusch och läste!!! Härligt ^^
 
Vid halv tre åkte jag och hämtade Beth på skolan och sen åkte vi hem till Lucy och Ellie igen, bytte bil och vi alla fyra åkte till Lossiemouth strand för att träffa Ebba och Evie! :D Där lekte tjejerna en massa bland sanddynorna medan jag, Ebba och Ellie gick omkring, såg på och pratade med varandra :) Mysigt!! Sen gick vi och köpte varsin glass! Hahaha! I oktober!!!! xD Var en så himla mysig eftermiddag vi hade tillsammans! Vi gick även till en liten lekplatst i närheten och tittade på båtarna i den lilla hamnen. Det var en perfekt sista-skoldagsfredag!
 
Och jag måste bara säga det här: W. O. W.   STRANDEN ÄR FANTASTISK!!!!!    Fattar inte att jag inte har varit där förrän nu.... Det är sååå fint där! Liksom, riktigt makalöst fint! Man går över en bro för att komma till själva stranden och sen har man en massa landskap och vatten runt omkring och andan bara dras ur en.... Jag måste åka hit oftare och njuta av synen! Lätt bästa utsikten i Skottland hittills! :D
 
Efter stranden, runt fem, halv sex, sa vi hejdå till Ebba och Evie och sen åkte vi hem för att göra pizza!! Time for pizza&movieNight! ;) Dock hann jag mest bara äta min pizza innan jag var tvungen att gå vid sju, för då skulle jag sitta barnvakt åt grannarna mitt över gatan! De var verkligen såå snälla här - de har ställt fram chips och kakor till mig, berättat var jag kan hitta te och kaffe och sagt att jag gärna får ta ett glas vin om jag känner för det!! Haha, tror dock inte jag kommer ta det..  Inte när jag jobbar! ;) huhu
Men att de anstränger sig så mycket för att jag ska trivas under de fem, sex timmarna som jag kommer sitta här... Så himla gulligt! Det enda jag egentligen behöver är vatten från kranen och wifi till datorn så att jag kan skriva mitt blogginlägg (som jag gör nu! Obviously...) Sen är jag all set!
 
Hur som helst: Jag sitter i grannarnas vardagsrum nu och det är snart dags för mig att gå upp och säga till den nioåriga pojken jag passar (passar en bebis med men hon sover redan så sött) att det är dags att gå och lägga sig. Pojken här är också så himla söt - vi pratade lite innan och jag kunde inte sluta tänka på hur gullig och snäll han var! Nu tror jag han redan ligger i sängen i sitt rum och spelar spel på familjens iPad, hihi.
 
Nej, får väl bli lite mer läsning ikväll då! Annars har jag ju Sky-teven som vi har hemma med och därmed ALLA kanaler typ... :p så tror nog att jag kommer kunna hitta något att sysselsätta mig med ;) Eller så kan jag ju alltid skriva lite på någon bok?! :D Får se helt enkelt, har hela kvällen på mig ju!
Imorgon bär det av till Inverness med familjen och Ebba, så hjälp mig med att hålla tummarna så att jag inte blir sjuk imorgon (som jag blev förra gången jag satt barnvakt, haha).
 
Hejsvejs, ha en fortsatt trevlig fredagskväll! :D
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: