amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 39 - Inverness & Primark!

Kategori: Allmänt

Idag när jag vaknade tog jag det lugnt (för hörde - eller, rättare sagt, hörde inte - att ingen annan var uppe ännu). Varför? Jo, för att tydligen var det Lucys tur att vara sjuk nu... De hade varit uppe en gång i timmen typ, för att Lucy behövde kräkas.... Stackars lilla Lucy :( Hon mådde dock lite bättre nu på morgonen, men de var alla lite trötta.
 
Hur som helst gick vi upp och åt frukost och runt nio kom Ebba till oss för idag skulle jag, Ebba och familjen köra till Inverness och gå på en shoppingrunda!!! :D
Så vi åkte i ca femtio(?) minuter dit, parkerade och kom ut i ett köpcenter. Dock gick vi ganska snabbt ut ur det för Ellie var tvungen att hitta en bank. Hon hade glömt plånboken hemma! Och hade alltså inga - jag repeterar: INGA - pengar med sig..... Det löste sig dock! Personalen på banken var hjälpsamma och tillsammans kunde de lösa det så att Ellie fick ta ut lite pengar hon och barnen kunde använda på vår shoppingtur.
 
Efter det gick vi till.... PRIMARK!!!! JAAAAAA! Jag = Happy! :D Jag och Ebba stannade på nedervåningen och kollade och provade alla kläderna medan Ellie och barnen gick upp till barnavdelningen. Jag hittade inte så mycket i början, men efterhand hittade jag mer och mer :) Fick iaf med det viktigaste på min shoppingslista: BYXOR. Köpte tre par byxor faktiskt, allt för sammanlagt £23! :D LOVE PRIMARK.
Dessutom köpte jag ett par vantar, en kappa och en grårutig kjol! I kassan köpte jag även ett spontanköp - en tygkasse med Storbritanniens flagga på xD
 
Efter primark mötte jag och Ebba upp Ellie och barnen igen och vi gick iväg någonstans för att äta sen lunch. Och gott var det! Vi var så hungriga när maten kom att allting försvann nästan direkt :p
Dessutom beställde vi in dessert, och jag måste bara säg: Wow! Sicken GOD dessert och vad fräsigt upplagd den var! (Tog en Ice cream explosion, vilket innehöll bananglass, chokladglass, grädde, knäckrån, bananer, en jordgubbe och choklad- och jordgubbssås. Åååååhhh, vattnas i munnen på mig nu bara genom att tänka tillbaka på desserten....)
 
Efter lunch gick jag och Ebba till en bokaffär och kollade igenom en massa böckrer. Och tro det eller ej, men när vi gick ut ur affären (typ 45 minuter senare!!!!) hade jag köpt 6 böcker och Ebba 9!!!! xD hahaha! Det var ett köp tre böcker för £5 -erbjudande och det kunde man ju bara inte ignorera! ;)
Ska bli spännande att se om man får hem dessa till Sverige... Med tanke på allting annat som behöver komma hem med... Lycka till tjejer, lycka till!
 
Efter vårt dumma men roliga bokköp gick vi till bron lite längre bort och blickade ut över Inverness flod. Var så fint! Dessutom fanns det ett slottm högt upp på en kulle, som man kunde se bra ifrån bron.
FINT!
 
Efter deft gick vi inom en amerikansk godisbutik och poundland och köpte lite godis till oss - det är ju trots allt lördag! ;D
Sen mötte vi upp Ellie och tjejerna igen och vid fem-tiden gick vi tillbaka till bilen och körde hem. Vi alla var tydligen lite trötta för alla utom Ellie sov under bilturen hem xD haha, inkl. jag och Ebba! Haha, så kul! Men skönt var det!

Väl hemma blev det lite snabb kvällsmat, sen satt jag uppe med Beth och gjorde klart min pompom medan Lucy somnade på ovanvåningen. Och sen när Beth gick och la sig gick jag upp på rummet och skrev bloggen! Ellie har färgat håret nu ikväll och hon var precis inne och visade mig resultatet; SNYGGT! Blondare och utan utväxt :)
 
Nej, nu ska jag ha lördagsmys med film (/bok??) och mitt nyinköpta godis!
Ses imorgon!:)
 
 
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:


    Härlig dag ni verkar ha haft
    Fin dress på beth :)))
    Underbar kjol du har köpt:) är den till mig;)

    Svar: Det var en jätterolig dag!Och ja, visst är hon söt i den!
    Hahah, tyvärr, den är till moi! Men du kan ju alltid skriva upp den på din önskelista till jul ;)
    Amanda Tyrén

    2013-10-13 | 09:27:45

Kommentera inlägget här: