amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 40 - Läsning, träning, bad...

Kategori: Allmänt

Idag har det varit en slapp dag. Jag vaknade lite efter åtta och tog då upp min bok och började läsa. Och sen läste jag jättelänge! Haha, så härligt att komma in i läsningen igen och inte avbrytas av rastlöshet eller små töser som undrar vad jag gör. Hihi. När jag tillslut la ifrån mig boken var klockan så mycket att Ellie och tjejerna skulle iväg till kyrkan och jag gick ner för att äta... Kan väl säga att jag åt lunch till frukost idag ;)
Sen såg jag lite på lost och hade det allmänt skönt i mitt rum. Dock fick jag lite dåligt samvete av att bara sitta stilla och läsa/se på serier hela dagen så jag bytte om till träningskläder inför mitt kvällspass. Dock var det inte kväll ännu så jag gick tillbaka till sängen och såg mer serier xD Haha. Så mycket för mitt dåliga samvete...
 
MEN när det närmade sig kväll gick jag ner och åt lite smått och sen körde jag iväg till leisure centret där jag mötte Ebba och vi gick på Body Pump. Så skönt efter en slappedag! Och jag ökade även en låt till tyngre frivikter (free weights på engelska, vet inte vad det heter på svenska xD) - 3kg istället för 2kg! Aj, vad det kändes i armarna men jag gjorde alla rörelser hela låten! :D
Tror jag tog i extra mycket idag med, för blev mycket svettigare än vad jag brukar bli. Säkert bara pga av mitt dåliga samvete tidigare idag ;) hahaha!
 
Sen åkte jag och Ebba hem igen och hon kom inom vårt hus lite och vi pratade en stund. Ellie och barnen var fortfarande ute (kalas) så vi var själva hemma. Efter ett tag gick hon hem till sig igen och då gick jag upp på ovanvåningen och tappade upp ett varmt bad. Så skönt! Där låg jag ett tag och tänkte på allt möjligt innan jag duschade av mig och gick in i rummet igen. Och fortfarande var Ellie och barnen inte hemma! Hmm... Klockan började bli sent :p Men vid halv nio knackade de på dörren - Ellie hade inte tagit sina nycklar med sig när de gick och jag hade som en vana låst dörren när jag kom hem efter träningspasset. Så jag öppnade för dem och en mycket trött Lucy la sig bumb ner på golvet. Nu har hon precis gått och lagt sig och om jag inte har fel, sover hon redan! :)
Nu ska jag ner och prata lite planer inför morgondagen (första dagen på lovet) med Ellie. Sen ska jag upp igen och läsa vidare i min braiga bok!
 
Ha det bra!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: