amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 41 - Park, bibliotek & trötta barn

Kategori: Allmänt

Idag var första dagen på lovet så vi tog en halvtimmes sovmorgon, dvs till 8.00. Sen gick vi upp och gjorde vid oss som vanligt för runt 9.00 kom Ebba, Evie och Hector över och vi gick allihopa ut i det friska vädret med vagnar och matsäck och gick den 25min-långa vägen till biblioteket. Först gick vi till lekparken utanför biblioteket - den stora som jag har skrivit om en gång innan - och barnen sprang omkring och lekte lite där. Oturligt nog var det blött på klätterställningar och gungor osv och mina barn hade inga regnkläder (Visste inte var det fanns i huset, fick reda på att Beth inte har några, hon har vuxit ur de...) Så det blev lite bökigt.. Men de hade hur kul som helst ändå! Beth och Evie sprang omkring på gräset och under träd osv och "gjorde upp en eld" och hade picknick osv, medan jag, Ebba, Lucy och Hector lekte lite på den "lilla" lekparken och hade litet snack i vagnarna :)
 
Efter ca en och en halv timme på lekparken gick vi till biblioteket och deras lilla kafeteria för att äta lunch. Jag och Ebba tog dagens soppa och barnen fick varsin cheese & ham toastie. Efter det gick vi in i själva biblioteket och barnen kunde roa sig på datorn och att läsa lite i böcker osv. Var skönt för oss au pairer att sitta ner och koppla av lite... Om jag hade kunnat hade jag nog somnat på kudden jag satt på, blev så himla trött när jag fick ta det lugnt xD haha!
Hur som helst, vid ett-tiden gjorde vi oss redo för att gå tillbaka, vilket tog lite tid - att göra oss reda alltså - så vi var hemma igen (efter promenaden) runt två. Då satte jag igång teven till barnen och de fick tid att koppla av de också. Och låt mig äga som så att det behövde de!!! Beth la sig direkt ner på golvet när vi kom hem och Lucy satte sig tyst och kollade på teven, hon brukar alltid vela leka med någonting medan hon ser på teve... Ganska bra vilostund efter en lång och effektiv förmiddag! :)
 
Samtidigt som de hade lite tyst teve-stund bäddade jag sängarna och tvättade lite kläder osv. Sen tog även jag lite tyst stund och läste i min bok ^^
Vi har även lekt lite med play-doh nu på eftermiddagen och spelat memory. Dessutom var kittelmonstret framme ett tag vilket barnen tyckte var jätteroligt. Haha och jag också! Fattar nu varför min pappa alltid lekte kittelmonstret med mig och min bror - man blir ju så glad av att se barnen skratta och vara glada!
 
Runt fem-tiden värmde jag upp lite soppa som skulle vara till kvällsmat och sen kom Ellie hem och vi åt tillsammans. Sen lekte jag lite till med barnen innan det var dags för sovdags för Lucy och då gick jag upp opch nattade henne medan Beth och Ellie städade lite på nedervåningen. Efter det satt jag lite med Beth där nere och planerade en massa inför morgondagen, för då ska jag, Beth och Lucy till ett äventyrsland, där vi ska vara hela dagen! Vi åker med en förbeställd buss (som är till för alla Royal Airforce-barnen) och sen åker vi hem med den på kvällen igen. Kommer bli en lång dag imorgon med! Precis som det har varit idag, för sa precis godnatt till Ellie.
Dvs: Jag har jobbat 12 timmar i sträck idag... 12 timmar! Med barnen hela tiden! Jag är sluuuuut.... Haha. Men jag antar att det är såhär det är när barnen har lov ;) Och så länge vi har något att göra varje dag så borde det inte bli några problem.
 
Nej, nu ska jag vila upp mig med en bok och sen soooova, för som sagt; jag är tröööööött! xD
Natti!
 
 
Lek i parken utanför biblioteket, gräsplätten var mycket roligare idag eftersom klätterställningarna var blöta. Dessutom kunde man ju göra upp en eld här och värma sig lite! ;)
 
 
Lucys skrivblock som hon kallar sin "iPad". Varför? Jo för att det är en notepad(engelska..) och har ett öga på framsidan, dvs an eye.... Eye-pad...? = iPad!!! xD Hahahahaaha! Första gången jag och Ellie hörde henne kalla sin notepad för "eye-pad" kunde vi inte sluta skratta! Såååååå gulligt!!!!! xD
 
Man måste ändå berömma barn för deras livliga fantasi.. Vart tog den vägen från så många vuxna?

Kommentarer

  • Julia säger:

    Hahahahahaha!!! Jag döööör! Var det det hon menade med iPad!!?? Hon sa ju det när vi skypade! XD sjukt kul!! Jag hade också såna långa dagar med barnen. Man blir helt död verkligen.

    Svar: Hahahaahh jaaa det var det hon menade ;) hur gulligt som helst!!Eller hur! Då blir man så glad när det är en BRA lång dag ;)
    Amanda Tyrén

    2013-10-15 | 21:33:21
  • Per Tyren säger:

    Bara älskar eye-paden!!! Otroligt roligt!

    Svar: Hahaha, eller hur!! Så himla underbar fantasi!! xD
    Amanda Tyrén

    2013-10-17 | 20:49:54

Kommentera inlägget här: