amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 42 - Airplay & Landmark!

Kategori: Allmänt

Idag var det dags för airplay med barnen!!! Dvs: ett evenemang som de vuxna inom royal airforce anordnar för de barn som har pappor som är iväg i Afghanistan! Under lovet har de alltså fixat två dagar (tisdagarna) då barnen - och en vuxen om något av barnen är under fem år - får åka iväg med alla andra barn på en dag med skojsigheter! Idag åkte vi med en buss genom inverness och vidare till ett äventyrsland som kallades Landmark!
 
Jag, Beth och Lucy gick alltså upp på morgonen, fixade till oss, packade vår lunch och sen körde vi till busshållplatsen där airforce-bussen skulle hämta oss alla och sen åkte vi buss i ca en och en halv timme innan vi kom fram. Men oj vad det var värt det!
 
Det fanns allt möjligt på landmark; en mystisk labyrint, ant city lek/klätterhus, stora rutchbanor, knep&knåp-hus, bilbanor, flumride, tarzan-hinderbana, airfall (typ som ett litet bungeejump för barn), klättervägg, radiostyrda bilar, lusthus, giftshops, OSVOSVOSV.....! Det här var nämligen bara en liten del av allt som fanns att göra där, för vi stannade på den delen av parken där de små barnen hade flest saker att göra! Det fanns en massa andra grejer och ställen att besöka med ifall man var lite äldre :)
Hur som helst hade barnen hur roligt som helst där idag, och jag hade faktiskt också kul när jag kunde följa med och göra/se vissa saker :) Till exempel var det ganska roligt att gå labyrinten med barnen! ^^ Hihi, dessutom är det jättekul att bara kolla på när barnen har megaroligt i t.ex. ant city -huset! :D Man blir ju så glad av att se de glada!
 
Efter allt skoj (från ca 11 när vi kom fram till ca 15 när vi skulle åka hem) gick vi tillbaka till bussen och åkte den långa vägen hem igen. Både jag och Ellie hade gissat att Lucy skulle sova på vägen hem, men nejdå... Hon satt bredvid Beth på vägen tillbaka så de lekte och höll på en massa :p haha.
 
DESSUTOM: när vi kom hem igen vid 17 (körde ca 15.30 från landmark) gick vi inom lekparken som vi hade parkerat vår bil vid på morgonen! Det var en lekplats de aldrig hade varit på förut men både jag och tjejerna tyckte den verkade jätterolig och bra så hit kommer vi gå fler gånger. Det är ju nära och bra iaf! :) Hur som helst gick vi inom den här lekparken efter allt tjohej på dagen och Neth och Lucy fortsatte springa omkring och klättra och leka....Tjejerna blev aldrig trötta!!!! xD Haha!!!
 
MEN: När vi kom hem igen vid 17.45 satte jag de framför teven och cbeebies och märktes det att de faktiskt var mycket trötta... ;) hihi, mission completed!
Så jag lagade en snabb middag till oss, vi åt och sen vid sju-tiden kom Ellie hem! Vi hade varit lite rädda att hon inte skulle hinna hem innan tjejerna gick och la sig idag för då skulle de inte se sin mamma förrän imorgonkväll när hon slutade igen.. Men som tur var hade Ellie tagit bilen idag så hon kom hem i tid för att natta Lucy (vilket gick mycket fort idag, om jag får säga det själv ;D)
 
Nu sitter jag i vardagsrummet här nere och skriver på bloggen och pratar med Agnes och Martina via viber (håller just nu på med att berätta vad jag vill att de ska ha med sig till mig när de kommer på besök.. MASSA MASSA SVENSKT GODIIIIS!!! Skulle kunna göra vad som helst för att få äta en röd ferraribil just nu..... Eller typ tio stycken!! xD)
 
Imorgon ska jag och töserna ha pyjamaday! Dvs, vi ska vara klädda i våra pyjamaser hela dagen och spela massa spel och glo massa filmer osv, HELA DAGEN!! Hmm, undrar hur det kommer gå ;) men kommer säkerligen vara supermyyysigt! Dessutom kommer kanske grannen Chloe på besök på eftermiddagen och då kan jag klä tjejerna i vanliga kläder och alla tre kan ut i trädgården och leka lite :) Så får de av med lite myror i byxorna iaf! ^^
 
Nej, nu ska jag läsa lite och koppla av eftersom jag nu har avslutat ännu en lååååång heldag på tolv timmar.... Puh! Loven var mycket mer avkopplande och lugna när man hade de själv ;) hehe.....
 

 
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Vilket fräckt ställe...skönt att veta att du har något att göra;))))

    Svar: Haha... Jo du, jag har massor att göra! xD
    Amanda Tyrén

    2013-10-15 | 22:03:44
  • Julia säger:

    Vilken häftig stol! Hur funkar den? XD

    Svar: Det är magi!!!! ;) hahaNej, det är faktiskt två delar, så den översta delen (den Beth står på) är placerad på marken längre bort medan den undre delen (den Lucy står vid, dvs "benen") är placerade längre fram. Sen kikar man genom en rektangel - eller tar kort om man så vill - och det ser ut som de två stolsdelarna sitter ihop!! Om du kikar närmare på en av bilderna kan du se att Lucy håller sin hand på ett ställe där man inte borde kunna hålla på en stol ;)
    Amanda Tyrén

    2013-10-17 | 08:56:40

Kommentera inlägget här: