amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 44 - Hit&Dit & Marks&Spencer!

Kategori: Allmänt

Idag skulle Ellie egentligen ha haft en låååångdag, dvs åka tidigt på morgonen och komma hem vid 7 på kvällen... Men: När jag vaknade på morgonen stack hon ut huvudet från sitt sovrum och sa: Jag valde att stanna hemma idag! Haha :) Hon hade tydligen bara två "lektioner" idag och resten var ledig tid där emellan - en lååååång ledig tid... Och lektionerna kan man ju tydligen läsa på på internet, så ja.. Hon stannade hellre hemma :)
 
Hon sa att jag kunde ta Lucy till The Ark (torsdagsnurseryt som tydligen har öppet trots att det är lov) och att Beth kunde stanna hemma med henne så att jag inte behövde stressa, men Beth ville komma med mig! Hihi, lite roligt att höra faktiskt! ^^ Så vi alla tre åkte iväg och lämnade Lucy på The Ark medan Ellie stannade hemma och fixade lite med en ny tårta som var beställd.
 
När jag och Beth hade lämnat Lucy så åkte vi in till staden och hämtade Beths nya glasögon. Hon provade de och personalen justerade ramarna så att de satt bra och sen gick vi därifrån med två nya glasögon till Beth. (Det var köp ett par och få ett gratis där, sååå....)
Sen gick vi inom poundland och kollade på alla halloween-saker innan vi gick till biblioteket för att läsa lite. Det här var något Beth hade sagt till mig att hon ville göra när Lucy inte var med, så då passade vi på att göra det också! Vi båda satt tyst och stilla och läste våra böcker - skönt!! ^^
 
Efter biblioteket åkte vi hem (klockan var nu 12) till Ellie och åt lite lunch. Sen åkte vi tre iväg till Lidl och handlade lite, sen till Home Bargains och handlade lite till och sen åkte vi till staden igen och gick inom Marks&Spencer (M&S)! Fräckt ställe! Typ som alla andra affärer här - mat, badrumsprodukter, kläder, osv - fast såg mycket dyrare och högre kvalitet -aktigt ut! :) Jag gillar! Köpte en lyxig tvål, lyxig lotion och lyxig handcreme... Ååååh, nice!
 
Efter det gick vi inom Boots och kollade på en massa saker. Jag och Ellie höll just på med att diskutera lösögonfransar när vi vände oss om och såg vad Beth höll på med.... Hon hade hittat ett test-läppstift (och säkert det mest rosa hon kunde se) och höll just på med att smeta ut det på sina läppar... och resten av ansiktet... Åh nej! Haha!
Jag hade sååå velat se våra miner när jag och Ellie såg vad Beth sysslade med. De hade säkert varit oslagbara! xD Ni kan själva se resultatet av Beths läppstiftssminkning på fotona jag kommer ladda upp sen.... ;) Hur som helst fick vi hitta något test-sminkborttagningsmedel och försöka få bort allt läppstift. Och för er som vet hur läppstift funkar.... Det var ju inte lätt att få bort kan jag ju säga.... xD Haha!
 
Efter det gick vi till poundland igen och Ellie köpte lite saker till sin tårta och sen gick vi till ett café där vi tog varsin varm dryck :)
Sen gick vi till tesco (där vi parkerat bilen) och kollade lite på deras klädavdelning innan vi körde för att hämta Lucy på the Ark (16.30).
Sen körde vi hem, åt middag, och mös lite i soffan framför cbeebies. Var hur mysigt som helst för Lucy sa klart och tydligt: "I want to cuddle with Amanda." Man blir så glad och stolt över att höra barnen säga något sådant, för då vet man att man gör rätt :)
Och snart kom även Beth och satte sig på mig andra sida och vi mös i soffan alla tre - MYSPYS! :)
Samtidigt fortsatte Ellie med tårtan i köket - en rugbyboll! Så när det var läggdags för Lucy gick hon och jag upp till deras rum och jag stoppade om henne och fick en godnattpuss :)
Sen tog jag en snabb dusch och gick sen ner till köket igen och såg det färdiga resultatet av tårtan - SNYGG!! Nu är Ellie och Beth iväg och levererar tårtan, så ska snart ta upp min bok och läsa! Dock kan jag inte läsa så länge ikväll, för imorgon ska vi köra härifrån tidigare än vad vi brukar - en timme tidigare - för imorgon ska vi till Aberdeen! :D
 
Natti!

 
 
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Vilken mysdag:)

    2013-10-17 | 22:10:17

Kommentera inlägget här: