amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 45 - Aberdeen & Faster-kul!

Kategori: Allmänt

Idag gick vi alla upp lite tidigare än vanligt, för idag skulle vi lämna huset vi 8! MOT ABERDEEN!!! :D
Dock blev det lite försenat på morgonen så vi åkte härifrån vid 8.20... Och var framme i Aberdeen ca 10 :)
Då gick vi till Aberdeens största universitetsbibliotek och låt mig säga som såhär: Om biblioteket inte hade varit fyllt av studeringsböcker utan istället varit fyllt av romaner och liknande hade det varit mitt favoritställe på jorden! Biblioteket var såååå stort!!! 7 våningar fyllda av bokhyllor efter bokhyllor, böcker efter böcker... Och utsikten.... W O W. Så fräckt!!!

Efter att vi utforskat varje våning (nästan) åkte vi ner till bottenvåningen (våning 0, fortfarande 7 våningar fyllda med böcker ;)) och där träffade vi Ellies syster - tjejernas faster - Jenny i caféet och hennes pojkvän, Chris och pojkvännens bror, Oliver! Vi satte oss ner och drack lite gott och pratade osv, sen gick Jenny iväg med Beth och Lucy för de ville se hennes nya kontor. Chris och Oliver åkte upp några våningar i biblioteket för Chris skulle plugga eller något...? Och jag och Ellie passade då på att gå en liten runda på campuset! Man kunde verkligen se att den här delen av Aberdeen var en studentstad! Och jag kunde inte hjälpa att känna lite avundsjuka eftersom de flesta var i min ålder och pluggade och levde studentlivet. Fast samtidigt kände jag bara lättnad att jag slapp sitta uppe i biblioteket och studera ;) haha! Istället lever jag ju livet som Au Pair i Skottland!!!!!! :D
 
Så vi gick runt på campus och jag fick se stället där Ellie kommer ta sin examen om några år - åh vad hon såg fram emot det! - och sen gick vi till The Hob där vi skulle träffa de andra för lunch :) Var typ en restaurang fast med flera små matställen i ett så man fick välja mellan pizza, sallad, mexikanskt, glass (xD), osv, osv, osv. Jag tog fajitas! Mums :)

Sen lämnade vi the Hob vid halv ett tiden och gick till bilen igen för nu var det dags för Ellie att åka till sjukhuset och plugga tre timmar... Så då skulle jag och tjejerna ha åkt till staden och gått omkring lite tillsammans, men eftersom auntie Jen var här så hämtade vi bara Lucys vagn från bilen och sen gick vi fem (Jag, Jenny, Beth, Lucy och Oliver) till stan istället (ca halvtimmes gång i vanliga fall) medan Ellie körde till sjukhuset. Men vi gick inte direkt till staden utan istället gick vi till en lekpark där barnen hade roligt och sen gick vi inom Jennys lägenhet och träffade hennes katt. Sen gick vi därifrån vid kanske halv 2 och kom in till stan, gick inom en disney-leksakssaffär, köpte lite saker på Claire's (jag köpte ett par gula blixt-örhängen - HEMSKA - men var bara tvungen för de påminner om HP... HAHA! Och för att Beth tyckte att jag skulle köpa de!) och sen gick vi och satte oss på Giraffe och tog varsin dryck. OCH DÅ VAR KLOCKAN REDAN TIO I FYRA!!!! Dvs skulle Ellie sluta om tio minuter. Haha. Dagen gick mycket fortare när auntie Jen var där och jag hade det mycket lättare att ta hand om barnen tillsammans med henne och det var mycket roligare för alla skulle jag tro! :) Så jag har haft en mycket trevlig och skojig dag i Aberdeen idag!
 
Hur som helst, efter att Ellie kommit så åkte Jenny tillbaka till sitt jobb och vi andra gick inom T K Maxx och Marks&Spencer och satt lite på ett annat café och ritade lite. Sen gick vi till bilen ca tjugo över sex och körde hemåt - men först inom McDonalds och äta kvällsmat! Där vi satt en timme... xD
SEN var det dags att köra hem :) Lucy somnade direkt i bilen och sov nästan hela vägen hem, Beth sov lite kan jag tänka mig men tror hon var lite för nyfiken på mitt och Ellies prat i framsätet för att riktigt kunna somna ;) haha.
Nu har vi iaf precis kommit hem och jag ska äntligen få ta ut mina linser!!!! Skönt :)
Sen ska jag lägga mig i sängen och se på någon bra serie.. Eller läsa... Får se :)
Heft en lång och bra dag iaf! Så kommer förmodligen sova gott! GOD NATT
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: