amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 47 - Läsning och NyaTag!

Kategori: Allmänt

Idag vaknade jag ganska tidigt och gick upp och åt frukost själv. Sen tvättade jag lite och vek tvätt osv, och sen kom de andra ner för att äta sin frukost. När jag var klar la jag mig i sängen igen och tog upp min brabraiga bok. Och sen läste jag. Och läste. Och läste. SÅÅÅÅ BRAAAA!!!!
Tror jag sov lite också.... Men när jag vaknade läste jag lite till, huhu.
 
Jag hade nästan läst ut boken (bara epilogen kvar) när jag och pappa bestämde oss för att prata på skype. Vi pratade om allt möjligt, bl.a. hjälpte han mig med att plocka fram vissa grejer som Agnes och Martina ska ta med sig till mig när de kommer och hälsar på. Bl.a. halsduk(-ar), zumba-skivor, dl-mått, msk-mått, tsk-mått, en bok, osv. Han ska även handla lite knckebröd och vaniljsocker eftersom Skottland inte har de grejerna!!!!!! Och snacka om att jag saknar lingongrova! Fast vi kom överens om att det är bättre att bara ta knäckebröd (eftersom det håller länge) och istället baka lingongrova själv när jag vill ha det. Lingongrova går ju typ ut efter någon vecka eller två tyvärr. Men knäckebröd håller sig länge!!!
 
Vi pratade även mycket om hur vi ska börja ta nya tag tillsammans. Dvs nya tag med vår kost ;)
Eftersom jag äter gottis varje kväll här känner man inte att man går ner i vikt precis... Så vi har kommit överens om att sluta äta en massa skräp tillsammans och när vi ses till jul igen ska vi träffas och se om det har hänt några resultat! :) Vilket vi nog tror vi kommer se - eller hoppas iaf... Haha
Jag har även pratat med Julia (den förra au pairen här) om allt det här och hon har gett mig en massa tips som jag kan utöva och tänka på. Hon studerar just nu till hälsopedagog så hon vet ju vad hon snackar om ;) Känns roligt och så snällt av henne att hon är där för att hjälpa mig leva nyttigare och bättre! :)
 
Efter att jag hade pratat klart med pappa (ca en timme och tio minuter senare) gick jag ner och pratade lite med Ellie och Beth (Lucy hade somnat i soffan... SÖTIS) och sen gjorde jag mig redo för att gå till lMoray leisure center. DAGS FÖR BODY PUMP!! Som jag längtat efter att få träna! Har inte blivit mycket träning för min del nu när tjejrna har lov... Men idag fick det bli det iaf :) SKOJ! Så jag bestämde mig för att gå dit och hem och strunta i bilen för det var hyfsat fint väder. Sen väl på passet la jag till ett kilo på vardera sida om skivstången (om man kan säga så??) och kämpade på hårdare än jag gjort innan. Resultat: Svettig! GÖTT.
Så istället för att köra 2x2.5 på lätta och 2x3.75 på tuffa låtar körde jag 2x3.5 och 2x4.75!
Jag tog även 3kg-frivikterna, dvs 2x3kg, idag igen (istället för 2kg). Dock bara på den "enkla" frivikts-låten ;) På den tuffa fick det bli 2x2kg! xD
 
Hur som helst, efter passet gick jag hem och då höll Ellie på att laga mat. Gott! Hade verkligen blivit hungrig efter kvällens pass! Så vi åt maten och sen tvättade jag lite till innan jag gick upp och la mig i ett varmt bubbelbad. Lyssnade lite på musik och läste ut min bok i badet innan jag tog en snabb dusch och kom in här för att skriva på min blogg. Har även fått reda på att Lalitha ska med på airplay på tisdag så då kommer jag också ha en kompis där! SKOJ FÖR MIG! :D Dessutom skickade hon över några bilder på oss från destilleriet igår så tror jag lägger upp en av de (på Silja, Rachel och mig själv) idag bara för att jag inte har något annat att lägga upp ;) Hihi
 
Ha det bra!
 

Kommentarer

  • Per Tyrén säger:

    Ja, nu jäklar!!! =)

    2013-10-21 | 08:17:36
  • Ulf Tyrén säger:

    Kan du inte skicka lite whisky istället för bara bilder på destillerier?
    Farfar

    Svar: Jag funderade faktiskt på att köpa den för £15000... Det kan ju bli din julklapp! ;)
    Amanda Tyrén

    2013-10-22 | 22:12:22

Kommentera inlägget här: