amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 49 - Softplay & Bio!

Kategori: Allmänt

Idag var det dags för Airplay igen! Så jag och tjejerna gick upp och gjorde vid oss och sen stod vi redo och taggade och väntade på bussen vid nio! Sen körde vi till Inverness igen med resten av Airplay-gänget. Den här gången kom även Lalitha och två av pojkarna som hon passar så jag fick också en kamrat att leka med! :D
 
När vi precis kommit fram med bussen - gissa vad som hände! Vi krockade.... Eller ja.. Busschauffören gjorde en väldigt tajt sväng så att den ena bakre sidan av bussen krockade med en stolpe. Och gissa vad som hände då... Fönstret splittrades, fast som tur var satt alla bitarna kvar - inga ramlade in på barnen som satt i bussen, men det var ganska läskig spänning i bussen efter det. Som tur var var vi framme så vi kunde hoppa av och gå in och leka på softplay medan det ringdes efter en ny buss.
 
Softplay - för er som inte vet - är en stor lek-labyrint-klätter-rutchbane-hopp-alltmöjligt-borg som barnen älskar att springa omkring i och bli alldeles svettiga av! Haha. De hade sååå roligt, även jag fick följa med in i borgen och klättra upp, upp, upp med Beth och Lucy och deras kompisar för att sen ta den stora rutchbanan ner... Faktiskt så var det ganska roligt! Men... Jag blev trött alldeles för fort! Haha, man är inte ett barn längre ;) Minns den tiden då jag hade kunnat göra vad som helst för att få gå in i en sådan borg och leka lika mycket som alla barnen gjorde idag, men nu.. Tja, jag hade det ganska bra i soffan bredvid Lalitha där jag kunde prata med henne och se på medan barnen lekte istället ;)
 
Efter att ha varit på softplay i ca två och en halv timme kom den nya bussen och alla fick hoppa på den för att sedan åka vidare (ca fem min) till Inverness biograf! Där skulle vi nämligen se den nya filmen TURBO!!! Haha var supermysigt och filmen var ganska bra :) Jag har definitivt sett värre barnfilmer och den här var faktiskt ganska rolig då och då, lite charmig på ett sätt! Dessutom satt Lucy i mitt knä och halvsov under halva filmen så jag hade det trevligt i biomörkret ^^
 
Efter bion gick vi tillbaka till bussen igen och det var dags att köra hem. Klockan var 16.10 när vi lämnade inverness bakom oss och ca 17.00 när vi kom hem. Då körde jag, Beth och Lucy inom Aldi (jag behövde några få grejer) och sen körde vi hem och flickorna fick kolla lite på en dvd medan jag lagade mat. Idag experimenterade jag, men tog tiden och måste säga att jag lyckades ganska bra ganska fort! :)
Det blev en pastabake (redan bestämt) där jag blandade i lite stekta korvbitar, plomontomater, stekta morötter och stekt paprika. Sen blandade jag i pesto och tog riven ost över. In i ugnen och vips! God pastabake som blev lite nyttigare än vad den från början var tänkt att den skulle vara.
Det viktigaste av allt: Tjejerna gillade den också! ;)
 
Sen kom Ebba (JAAAA!!) till oss för vi hade bestämt oss för att gå ut och gå nu när hon ÄNTLIGEN har kommit hem från sin en veckas långa Wales-resa med sin au pair familj. De kom hem idag nämligen. Så vi hade jättemycket att prata om. Vi gick lite mer än en timme och stod ändå kvar länge efteråt och pratade innan vi skulle skiljas åt igen. Det braiga är att vi har en playdate imorgon tillsammans med Aisla (och alla barnen förstås) så vi kommer ses då igen :)
Kommer kännas så tomt här efter jul när Ebba inte kommer vara kvar här längre... Vem ska jag då gå mina kvällspromenader med och prata så mycket och länge på svenska med....? :(
 
Hur som helst, när jag kom hem igen (runt 21) så öppnade jag mitt "paket" som jag fick av Ellie (var min beställning som jag gjorde för några veckor sen som Ellie hade hämtat till mig idag) och jag fick min nya mascara, en ny eyeliner och två nya ögonskuggs-pennor! :D Jag =HAPPY!
 
Sen pratade jag och Ellie ca en timme innan vi gick upp och gjorde oss redo för sängen. Känns bra att ha klarat två dagar nu utan något godis överhuvudtaget! Faktiskt så hade Beth och Lucy packat med sig godispåsar till bion idag och jag hade packat med mig en påse med morätter och plommontomater - Som jag inte ens åt!! xD Så känner mig duktig! huhu
Nu gäller det bara att fortsätta...! ;)
 
 
SOFTPLAY!

 
TURBO at the cinemas!
 
 
PASTABAKE!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: