amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 50 - Playdate & EveningBriefing

Kategori: Allmänt

Wow... 50 dagar?! Det låter ganska mycket det.. Hmm.. Har jag verkligen varit här så länge?! Ca 1/7 av ett helt år! Okej, nu lät det inte så mycket längre ;) haha! 
 
Hur som helst:
 
Idag hade jag, Beth och Lucy en playdate med Ailsa, Chloe och Charlie och Ebba och Evie! Vi träffades på vår lekplats och sen (efter lite lek där) gick vi till en annan lekplats som varken jag eller Ebba hade varit på innan, och sen gick vi till ytterligare en lekplats! (Lekplatsen vid biblioteket, vilken vi har varit på innan)
 
Efter allt lek och ståhej så var det dags att börja gå tillbaka för att äta lunch. Då gick vi inom en affär (??) som liknade en brittisk version av IKEA!!! Haha dock mycket mindre. De hade till och med en restaurang där Ailsa, Chloe och Charlie åt sin lunch. Innan vi sa hej då till de dock gick vi inom deras JULMARKNAD!!! Så kul att se alla dekorationer och krimskrams!! Fick så himla mycket längtan till julen bara genom att gå där och titta på allt fint! JUL KOM HIT!!
 
Efter "brittiska Ikea" (vet ej namnet!) gick jag, Beth, Lucy, Ebba och Evie hem där vi hade redan planerat lunch hemma. Dock började det ösregna när vi gick så det blev en tuff väg tillbaka! Puh!
När vi äntligen kom hem var klockan redan lite över ett så vi sa hej då till Ebba och Evie, skyndade oss hem, tjejerna bytte sina kläder och jag värmde snabbt deras mat (pasta backe från igår) och lagade min egen (ett kokt ägg och en knäckemacka med keso och rivna morötter på! GOTT!!)
Sen fick tjejerna se lite på teve(behövdes efter en sådan här förmiddag!!) tills Ellie kom hem lite senare.
 
Då kom Ebba till mig och vi körde till tesco för jag ville leta efter lite alternativ lunch till mig samt köpte jag ett spa-kit till Ellie för imorgon är det hennes födelsedag! Inkluderade två tvålar, en body butter, lotion, en lyxig "svamp"/skrubb, badsalt, osv... Hoppas hon gillar!
 
Sen åkte vi hem igen och jag, Ellie, Beth och Lucy gjorde vid oss för snart var det dags att åka till royal airforce och gå på briefing! Dvs först fick vi lite middag och sen var det två stycken som pratade (mha bildspel) om Afghanistan. Den första pratade om de som skulle komma hem nu till jul (bla Ben!!) och den andra pratade om de som åkte iväg nu och ska stanna i typ 6 månader........
Så det var ett litet möte som handlade om alla män och pojkvänner som kommer tillbaka eller åker ifrån, helt enkelt. Var ganska intressant att se och höra om platserna där de är/kommer åka till osv. Men hade inte stått ut med att vara där själv!!
 
Efter det här mötet var klockan 8 och vi körde hem igen. Tjejerna var trötta och jag och Ellie var trötta.. Och KALLT var det ute, så himla ruggigt väder!! :(
Så jag bestämde mig för att jag inte orkar ladda upp några bilder idag :p haha. Jag ska endast ladda upp det här inlägget och sen ska jag lägga mig i min säng, värma upp den och läsa lite i min bok innan jag släcker lampan och säger god natt.
 
Så... Tja, god natt på er! ;D

Kommentarer

  • Per Tyrén säger:

    Godnatt gumman! Kram.

    2013-10-23 | 22:41:12

Kommentera inlägget här: