amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 51 - Heldag med Beth

Kategori: Allmänt

Idag var det dags för Lucy att åka till sitt dagis igen. Så jag och Beth skjutsade henne till the ark och sen körde vi till home bargains och kollade runt lite i affären (alla halloweendräkter var ju såååå fräcka ;) hehe) och då bestämde jag mig även för att köpa något annat till Ellie!! XD så jag köpte en sån röd och hjärtformad badkarskudde och ett paket med fyra lyxiga badbomber! Tänkte att hon säkert skulle uppskatta det här med eftersom hon gillar att ta långa bad och då är det alltid så mycket skönare med något mjukt att vila nacken på! :)
(Jag lämnade tillbaka det andra spa-kitet på tesco senare!)
 
Efter home bargains åkte jag och Beth till en djuraffär där vi kollade på alla söta djur. De hade marsvin, kaniner, hamstrar, dvärghamstrar, chinchillas, råttor(!), reptiler(!!) och fiskar och mycket mer! ;) så det tyckte Beth var mycket roligt! 
 
Efter det åkte jag inom Lidl och kollade om det var den här affären som hade de mystiska knäckebröden jag letat efter så länge - och visst var det det! Men jag tyckte ändå inte att de hade ett så bra utbud så pappa ska köpa några paket Wasa Sport som Agnes och Martina ska ta med hit nästa vecka. NÄSTA VECKA!!?!! AAH KAN INTE VÄNTA! :D
Ska bli så himla roligt när de kommer och hälsar på! :D
Men ja, då kommer jag få lite äkta svensk mat!! (Om knäckebröd kan räknas som mat...?)
 
Därefter åkte vi då inom tesco (som jag skrev innan) och sen åkte vi hem till huset igen. Då var klockan ca 11.00 så jag och Beth förberedde Ellies paket inför kvällen då hon skulle komma hem och vi skulle fira hennes födelsedag.
Vi gjorde även några födelsedagskort till henne. Vid 12.00 åt vi lunch (Beth fick de sista resterna av vår pasta bake och ett löskokt ägg med lite toast att doppa med. Jag åt samma som igår - knäckemacka med keso och rivna morötter och ett hårdkokt ägg!)
 
Efter lunchen gick vi till lekparken vi upptäckte med Ailsa och Ebba igår och Beth lekte lite där. Sen fortsatte vi vår vandring in till stan och biblioteket! Fdär satt vi från ca 13.45 till 16.00. Läsning=YEAAY!
 
Sen gick vi den halvtimmes långa vägen hem igen (då det inte var lika soligt och skönt som på vägen dit oturligt nog). Vi åt en clementin var när vi kom hem och sen skyndade vi till bilen för att köra och hämta Lucy på dagiset!
 
När vi kom hem sen tecknade tjejerna lite medan jag förberedde kvällens middag - potatis med kokta morötter och lite sallad och sen skulle Ellie steka Tuna steaks!!!!! OMG - tonfisk.. Jag?! Men det här var äkta tonfisk och alltså inte den i konservburken ;) och gissa vad - DET VAR GOTT!!! JAA, jag blir allt mer och mer vuxen! Innan den här sommaren gillade jag inte ägg, inte lax och inte tonfisk. Nu gillar jag alla tre saker! Och ser fram emot att lära mig ännu mer - kanske t.o.m tonfisk på burk....?
 
Hur som helst, Ellie kom hem och tjejerna ledde henne (med hennes ögon förbundna -> Ellie = hjälp!) till köksbordet där vi hade ställt upp alla presenter och kort. Hon blev jätteglad!
Sen stekte hon tonfisken och jag kom med tillbehören! Och som ni redan vet gillade jag maten väldigt mycket! :)
 
Efter det har vi inte gjort så mycket. Vi har pratat lite och barnen sr kollat på teve och myst.. Nu är Ellie uppe med Lucy och nattar henne medan jag är nere i vardagsrummet med Beth.
Hon andas mig i nacken just nu och försöker läsa vad jag skriver. Haha! Lilla söta.. Hon förstår iaf namnen!
Nu återgick hon till teven dock ;)
 
Så ja... Planen för mig ikväll är att läsa min bok! Vill så gärna läsa ut den innan Agnes och Martina kommer så de kan ta med den hem till Sverige när de åker hem. Men frågan är om jag kommer klara av det eller inte med tanke på hur lite tid jag får att läsa ;) Jag kanske skriver att jag läser ofta men det blir inte så länge varje gång... Haha!
 
Sooo... Wish me luck! Imorgon är sista dagen på tjejernas lov, sen är det min lediga helg och sen är det tillbaka till "vardagen" igen! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: