amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 52 - Indisk födelsedagsmiddag!

Kategori: Allmänt

Idag var Ellie ledig från universitetet så hon erbjöd sig att gå upp med tjejerna. Vilket betydde att jag fick sovmorgon!! Dock gick jag och la mig halv tio igår redan (Jag vet! Halv tio?!! Men det var skönt..) så jag vaknade ganska tidigt och kände mig hyfsat pigg. Då tog jag upp mobilen och fastnade lite i den, sen tog jag upp datorn och började kolla lite på en film - Narnia, haha! 2an för har aldrig sett den :) men efter en liten stund såg jag på klockan och OJ!!! Bara fyrtiofem minuter kvar tills mitt body pump pass börjar?!?! Och jag som inte hade bytt om eller ätit frukost eller någonting..
Hmm....
Snabbt upp ur sängen, ta på mig träningskläder, packa träningsväska, borsta tänder och gå ner för att värma min gröt. Men.... Där stod en man (som hade fixat några av våra dörrar här) och pratade med Ellie. Och han var väldigt pratglad.. Han tyckte även att jag var väldigt intressant att prata med för hans son var tydligen gift med en svensk tjej och de hade en tvåårig dotter som är jättesöt (ja, han visade bild på henne. Det och en massa andra saker! Så nu vet jag hur hans sons gula trähus ser ut!) sen började han prata om att de i Göteborg firar julen på ett jättekonstigt sätt - de klär ut sig i gröna dräkter och har en läskig mask över ansiktet - barnen blir ju livrädda!
Hmm... Har inte hört talas om den gröna dräkten, kanske menar du en alf? Vi i Skåne firar med den riktigt röda tomtedräkten iaf. Men han tjatade en massa om den här gröna dräkten.., haha! Så roligt! OM jag inte varit stressad från början.. Han var verkligen jättetrevlig men hade varit roligare för mig om jag hade fått tid att prata med honom när jag inte skulle iväg på annat ;) och jag ville knappast låta otrevlig och säga att jag måste gå och värma min gröt nu så jag kan åka och träna...
 
Hur som helst, när han gick var klockan kvart i... Så jag värmde min gröt snabbt, skyfflade över den i en burk och tog med mig en sked ut i bilen! XD sen åt jag upp min gröt, stressad, innan jag gick in på leisure centret och fick min biljett till body pump passet fem min innan det skulle starta. PUH! Haha
 
Efter passet stannade jag kvar och pratade med ledaren lite - Babs. Hon är hur trevlig och rolig som helst och peppar och skämtar alltid jättemycket på sina pass! Hon är så härlig! :)
Jag tog upp frågan om de kunde väga och mäta osv här och hjälpa till med sådana grejer och Babs tog med mig till ett kontor där hon vägde, mätte och räknade ut mitt bmi osv. Sen tog hon måtten på olika av mina kroppsdelar som jag önskar förminska - midja, rumpa, armar osv :) och efteråt sa hon att om jag ville kunde jag komma tillbaka nästa vecka så gör hon likadant igen och så kan vi se om det blivit någon skillnad :)
Först trodde jag att det skulle kosta - Ellie hade sagt något om det - men hon sa bara "Äh följ med mig så fixar jag det, tycker inte du ska behöva betala för det här!" Så snäll!!!!!
Och älskar hennes pass!! :D
 
Efter mätningen osv åkte jag och tankade bilen och sen åkte jag hem igen. Jag pratade lite med Ellie som var mitt uppe i sitt bak (hon ska sälja en massa cupcakes & cakepops & kakor imorgon på en liten marknad! Så det var ganska perfekt för henne att vara ledig just idag så hon kunde baka hela dagen istället!)
Sen gick jag in i duschen lite snabbt, åt lunch och sen pysslade jag lite halloweenpyssel med barnen medan Ellie åkte och handlade. Vi gjorde spöken, pumpor, katter och spindlar. Vi ritade, klippte och målade! Det var jättemysigt :) sen dansade tjejerna till rapunzel-låtar på min mobil och sen såg vi lite på en film tills Ellie kom hem igen (hon hade varit i många affärer! Köpte till och med en chokladkaka till mig i en chokladaffär! Så snällt! :) hon köpte den för att den skulle vara lättare att få mitt chokladbehov på en lägre nivå, dvs äta mindre när jag blir sugen på choklad! Det var nämligen mörk choklad med chillismak och OJ!!! Jag testade en ruta och efter det kände jag inget mer behov just då. Den var jättegod men det mörka gör att man blir mer mätt på choklad och dessutom gjorde chilin den såååå stark och spicey och heeeet att man klarade sig fint på en ruta! Tack Ellie!! :D
 
Efter det gick jag upp och gjorde vid mig lite för senare på kvällen skulle jag träffa några kompisar och äta födelsedagsmiddag ute på restaurang. Men innan dess åkte jag och barnen till biblioteket så Ellie fick lite ensam tid i huset och köket så hon kunde baka sina mästerverk. Vi var på bibblan från fem till kvart över sex och sen åkte vi hem för då var det dags för pizza&movienight för Beth och Lucy och jag var tvungen att byta om och sminka mig innan Ebba och hennes kompis (som är på besök från Sverige) Maria skulle komma till mig kvart i sju. Vi skulle nämligen samåka till stan och restaurangen.
 
När vi kom dit samlades alla vid Costa och sen gick vi tillsammans till en indisk restaurang som heter Spice Tandoori. Och gissa om de hade god mat!! Mums! Var lite skumma menyer dock men när man väl hade listat ut hur man skulle se på de så kunde man tänka ut vad man ville ha ;) haha!
 
Idag var vi nio personer, varav tre stycken var nya ansikten för mig! (Om man utesluter Maria ;) annars var det fyra nya ansikten!) det var jag, Ebba, Rachel(som vi firade), Lalitha och Laura. De nya var en som hette Melanie, en som hette Maika och hennes killkompis som jag inte kommer ihåg namnet på... Hmm oops! Men jag kommer ihåg att han såg ut att vara runt 30 och det tror jag att han var med.. Hur som helst var han jättetrevlig så vi hade alla en riktigt kul kväll! :) Maika och Melanie verkar också jättesnälla :)
 
Efter middagen skjutsade jag Ebba och Maria hem (Maria verkar jätteschysst! Det var riktigt kul att träffa henne och prata med henne, speciellt på svenska, haha! Kan förstå varför hon och Ebba är så bra kompisar!) och sen körde jag hem till mig. Där Ellie fortfarande bakade! Haha, duktiga Ellie!
Nu, efter att ha tittat på lite när Ellie bakade och pratat en massa med henne har jag gått upp på rummet och ska snart tvätta bort smink och fixa mig med mera. Sen tänkte jag se lite mer på Narnia.. Men får se:/ är ganska sent nu och jag ska sitta barnvakt för barnen imorgon på förmiddagen medan Ellie säljer sina bakverk på marknaden.. Så kanske blir ett kapitel i boken eller bara lite slösurf på datorn innan jag somnar..? Får se hur långt jag orkar och hinner!
Nu säger jag iaf god kväll för den här dagen! Ses imorgon ;)

Kommentarer

  • Julia säger:

    Vad lustigt Amanda att du också vägde dig sådär.. Jag gjort också ett sånt test idag och fick reda på fettmassa, muskelmassa osv. Väldigt intressant! Jag har ett mål nu att minska fettmassa och öka muskler. Så vi kan kämpa lite tillsammans :)
    Kul att du testat spice tandoori också! Jättemysigt ställe!! :D

    Svar: Åh det är ju perfekt! Självklart kan vi kämpa tillsammans, blir ju bara mycket roligare och lite lättare att hitta motivation :)Ja, jag gillade det verkligen! Det är såååå mycket bättre än scribbles.... ;)
    Amanda Tyrén

    2013-10-26 | 18:12:28

Kommentera inlägget här: