amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 53 - Craft Fair & MammaSkype!

Kategori: Allmänt

Idag var det dags för Ellies Craft Fair - "marknaden" hon skulle stå och sälja cupcakes och cakepops osv på - så hon lämnade huset vid nio på morgonen vilket betyder att jag satt barnvakt! ;) Jag och tjejerna började lördagen med att mysa lite framför barnprogrammen på teven och sen pysslade Beth lite  och jag gick och fixade med tvätten. Sen ordnade jag lunch till Beth och Lucy och mig själv och vi åt och roade oss och pratade om allt möjligt - De kan verkligen prata de där ungarna! haha :) Man måste gång på gång påminna de om att äta, äta, äta... Men så länge man inte har bråttom till något så är det ganska mysigt och roligt att sitta där och småchattra!
 
Runt halv ett åkte vi till Lossiemouth - där Ellie sålde sina bakverk - och så gick vi lite på den här lilla craft fair-en. Vi kollade på en massa smycken, lotions, leksaker, mer smycken, godis och - skälvklart - Ellies alla cupcakes och cakepops osv! Tjejerna åt en massa! Haha, de gillar mammas verk minsann ;)
Efter att ha kollat runt lite gick vi till lekparken som låg utanför (Marknaden var inne i en lokal på Beths simhall! Och utanför den finns en STOR gräsplan med två fotbollsplaner och två lekparker, en för större barn och en för mindre). Vi gick först till den lilla lekparken och sen över de två fotbollsplanerna till den större lekparken och Beth och Lucy flängde omkring och testade alla olika saker! De hade roligt, helt enkelt  ;) BRA!!

När klockan blev två gick vi tillbaka till lokalen och "mässan" (?) vet inte riktigt hur jag ska översätta craf fair..?) för det var nu dags att stänga ner. Vi hjälpte Ellie att lasta ut i bilen och sen körde vi (med två bilar) till hamnen i Lossiemouth och satte oss på ett litet Mat-café som tydligen serverar frukost, lunch och afternoon tea :) Där tog vi varsin dryck (jag vatten,för var inte så sugen på annat) så att Ellie kunde koppla av lite efter en stressad dag. Efter det körde Ellie och tjejrna hem och jag tittade lite i två olika butiker som fanns bredvid "caféet"(?). Det fanns en massa fräcka saker där, men nej, jag ska inte köpa något onödigt nu ;)
 
Därefter körde jag också hem där jag la mig i sängen och läste min bok lite. Därefter, runt fem, skypeade jag med mamma! Ååååh saknar dig! Var så mycigt att skypea med dig och jag vet att jag pratar jättemycket men har så mycket att berätta och säga hela tiden.... Vi behöver mer tid på oss nästa gång ;) PUSS!!!
Så ja, vi pratade en timme för sen var det dags för mig att gå ner och äta middag med Ellie och barnen. Då blev det en sorts köttpaj (mince pie) med potatis, sås och broccoli. Sen till efterätt (lördag!! så får äta det!! ;D) hade Ellie gjort en Apple crumble (Äppelpaj) med russin i :) Såååå gott ! Dessutom åt vi lite chokladglass till det... MUMS!!
 
Efter det tog Lucy ett bad och jag och Beth pratade lite om allt möjligt. Vi ritade på pumpor innan för att fundera ut hur vi skulle skära ut de till halloween och vi kom på: "Varför inte göra en Harry Potter pumpa?!" Så vi ska sse om vi kan göra något liknande ;) Haha, både jag och Beth älskar den idéen!
 
Nu ligger jag i sängen och funderar på vad jag ska göra - antingen läsa eller se film eller skriva på min bok eller surfa på youtube eller... eller... eller.... Ahh! Blir galen, haha!  Men kommer nog på något att göra förr eller senare ;) Förhoppningsvis snart.... huhu!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Saknar dig också...gör inget att du pratar på...det händer mer hos dig än hos mig:)))
    Puss o kram

    Svar: Älskar dig! Puss
    Amanda Tyrén

    2013-10-26 | 22:02:45

Kommentera inlägget här: