amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 54 - lugn fm & tränings-em

Kategori: Allmänt

Omställning av klockan = en timmes extra sömn!! :D dock gick jag upp vid åtta redan för kände mig rastlös... Haha. (Dvs nio den gamla tiden). Jag åt min gröt själv och sen satte jag mig i vardagsrummet och läste i min bok. En supermysig söndagsmorgon! Någon timme senare kom Beth, Lucy och Ellie ner och åt frukost och sen kom de till mig i vardagsrummet och vi alla satt och gjorde vårt eget - jag läste och tjejerna såg cbeebies! ;)
 
Sen gick jag upp och gjorde lite mätningar - vikt och mätte midja, ben, armar osv - och bokförde det på min och pappas kom-i-fit-grupp på Facebook:) enligt det vi vägde förra veckan har vi båda gått ner!! YEAY OSS!! :D 
 
Sen låg jag lite uppe i sängen och läste och lyssnade på musik - jag kanske sov lite... Är inte helt säker ;) haha
Sen hade Ellie och tjejerna åkt till kyrkan när jag väl kom ner igen. Då satte jag mig och tittade lite på vänner på teve och sen gjorde jag lite situps och benövningar mha en app :)
Efter det tog jag ner datorn och skrev lite samtidigt som jag lyssnade på musik. Och när jag var färdig med DET.... Tja, man kan ju säga att Ebbas telefonsamtal kom ganska lägligt för jag var så trött på att inte ha något att göra!! Haha även om det var skönt att ha en lugn morgon/fm.. Men började bli lite rastlös ;)
 
Så Ebba ringde och frågade om jag ville gå ut och gå vår runda - JAA! Så vi träffades och gick en timme. Det roliga var att vi tyckte båda att vi hade varit slöa idag(vi hade så mycket att prata om!) men när vi kom i mål så visade det sig att vi har varit snabbare än vi brukar! Framsteg minsann! Vi blir allt bättre ;) haha!
 
Sen gick vi snabbt hem till var och en och jag kokte mig själv två ägg till en mycket sen lunch, slängde (nästan) i mig dem och sen träffade jag Ebba igen (30min senare) för då skulle vi gå ner till leisure centret och träna BODY PUMP!! HURRA! Så himla roligt! :)
Och jobbigt var det idag minsann! GÖTT!
 
Efter passet skulle vi gå hem igen..... Och det var dååå jag insåg att det verkligen är höst. Det var mörkt (klockan var ju egentligen en timme senare) så vi tog upp våra små ficklampor, det var ruggigt och blåsigt. Löven prasslade och man kunde känna att halloween är nära... AHHH! Gillar inte sånt alls! Hatar mörker och när det är ruggigt väder... Usch, då blir det bara ännu värre! Då är det bra att man är två så man kan prata om annat och bli distraherad ;)
 
När jag kom hem halv sju (halv åtta?! ;D) hade Ellie värmt swedish meatballs(färdiga köpta) till barnen och stekt någon sorts älgkorv till oss vuxna. Så det var ganska nice att få lite färdig mat när man kom hem. Tog till och med lite köttbullar ;) haha! Och broccoli till förstås!
 
Nu badar Lucy (igen, för hon hade tydligen smetat Ellies läppglans i sitt hår tidigare, haha) och jag väntar på att duschen ska bli ledig ;) sen ska jag skypea med Agnes!! Och vi ska bestämma lite vad som kommer hittas på när hon och Martina kommer hit :)
 
Efter det ska jag faktiskt bara lägga mig i sängen, läsa lite och sen ska jag sova!! Är så trött och längtar till sängen.. Imorgon börjar skolan igen så då måste man upp med barnen och ha stressiga morgnar igen.... Ööööhhhhh.. Har vant mig lite vid lovet och känslan att kunna sova tills barnen vaknar och sen gå upp i pyjamas. Men så blir det inte mer! Nu är det skola och dagis som gäller! Och imorgon blir det simning med Lucy med... Yeay.. Ser lite sådär fram emot det xD haha, jobbigt att komma i vattnet och få Lucy att göra alla sina övningar när hon oftast tycker det är mycket roligare att leka.. Haha! XD
Men kommer säkert kännas bättre imorgon efter mitt body pump pass med Ebba på förmiddagen! :)) och sen kan jag bara sitta och njuta när Beth har sin simlektion.
Kommer bli jättebra! Kommer nog snart in i gamla rutiner igen ;) och sen kommer bästa Agnes och Martina hit!!!! JAAAAAAA!!!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: