amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 55 - Back to school!

Kategori: Allmänt

Idag var det första dagen tillbaka till skola och dagis efter två veckors lov! Upp tidigt och väcka och göra iordning  barnen igen! ;) DOCK vaknade jag en timme innan jag egentligen skulle tvingas upp av klockan.. Och jag kände för att gå upp?!?!!!?? Antagligen eftersom det egentligen är den tiden jag brukade gå upp innan klockan ställdes om (har mitt alarm på varje dag, även lovdagarna, men då kunde jag välja att somna om) så jag gick upp och hade en lugn morgon. Gjorde vid mig och läste lite innan jag gick in till tjejernas rum och väckte de :) även de var på väldigt gott humör! :D
 
Sen bar det av till skola och dagis och sen körde jag hem, fixade lite med tvätten och sen gick jag till leisure centret med Ebba och tränade body pump. Även Nadine var där så vi kunde prata lite. Har inte sett henne på hela lovet!!!!
Efter body pump gick jag hem igen och lagade lite lunch och läste. Sen hämtade jag Lucy på dagiset vid ett och vi åkte tillbaka till leisure centret för Lucys simklass. Där träffade vi Hayley och Mabel och Caroline och Theo vilket var kul! Hayley och hennes familj hade precis kommit tillbaka från två veckor i Solen så var lite avundsjuk ;) haha
 
Efter lektionen och lite skoj-sim bytte vi om och åkte och hämtade Beth på skolan vid tre. Sen åkte vi hem, hade ett litet mellanmål (frukt!) och sen körde vi till lossiemouth och Beths simklass! Lucy satt snällt i mitt knä hela lektionen och vi pratade lite om när Agnes och Martina ska komma hit. Hon fortsätter säga att hon vill följa med mig och hämta dem i Aberdeen och jag fortsätter säga att du kommer sova då.... Haha. Sen säger hon att hon kommer vara blyg när hon väl träffat de... Haha, så söt!
 
Efter simlektionen åkte vi hem igen och då var Ellie hemma! Från början var det meningen att hon inte skulle komma hem förrän vid sju men hennes lektion på universitetet slutade en timme tidigare så hon hann även med det tidigare tåget som kom hem vid fem! :) så hon kunde äta kvällsmat med oss ikväll! Skoj!
Vi gjorde lite ost- och skinkomelett och vi vuxna gjorde även en liten stirfry av paprika, tomat och svamp! Goooottt!!!
Och nyttigt!! :D
 
Sen gick jag och vek klart all tvätt som jag började med imorse medan Ellie gick upp med tjejerna. Nu ska jag göra vid mig för sängen - tro det eller ej men jag är TRÖTT!!! - dock ska jag vänta på Agnes en timme för vid 8 ska vi skypea! Men jag kommer vara i min pyjamas redo för att sova ;) hahahahaa!
 
Muuuuuuuums!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: