amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 57 - Agnes och Martina är här!!!

Kategori: Allmänt

Idag gick jag upp med barnen och tog de till skola och dagis. Sen körde jag till mitt body pump pass och mötte Nadine och Hayley där. Var sååå skönt idag! :D
Efter det hämtade jag Lucy från dagiset igen och sen körde vi hem till huset där Ellie var(hon stannade hemma idag med)
 
Efter det tog Ellie över, så jag tog en dusch och fixade till mig lite. Sen läste jag en massa i min bok för vill verkligen läsa ut den innan Agnes och Martina kommer! Dock hann jag inte.... Har epilogen kvar.. EPILOGEN!!! Så lite.... Men borde hinna läsa den någon gång..? Innan söndag.. Hmm.....
 
Vid fem (när jag kommit till epilogen i boken) körde jag nämligen till macken och tankade bilen, sen körde jag hela vägen till Aberdeen (ca 1h och 45min tog det) under mörker och regn regn regn... Så läskigt!! Men det gick bra :)
Var lite svårt att hitta på flygplatsen dock.. Fick köra ett helt varv innan jag hittade till rätt fil så jag kunde parkera! Haha!
 
MEN..... Sen fick jag springa in på flygplatsen och mötas av två underbar tjejer!!!! Åh, det var verkligen som i en film - jag sprang och mötte de och vi alla slutade i en Bamsekram! Så länge det har varit sen vi sågs sist!!! Har saknat de massor! Bästa Agnes och Martina! Nu är ni här!!! I Skottland!!! Med mig!!!!!!!! :D
 
Så efter långa hej-kramar gick vi tillbaka till bilen och tog oss ut från flygplatsen och vidare ut på väg A96 tillbaka mot elgin igen :)
Det var fortfarande mörkt och regnigt och läskigt, men blev lättare att köra nu när jag hade sällskap i bilen :) och ett helt fantastiskt underbart sällskap dessutom!!! Vi pratade en massa och de var så häpnade över hela köra-på-fel-sida-av-vägen-grejen ;) haha! Men nu är jag så van! Jag tror knappast jag kommer kunna köra i Sverige under jul faktiskt! Det känns för rätt att köra på vänster sida nu xD
Fast tror det blev lite läskigare pga mörkret och regnet och alla mötande och bländande bilar..
 
Hur som helst, när vi kom tillbaka till elgin (kört i över 3h i sträck! Hjälp! Haha) så körde vi inom tesco och de fick ta en titt där. Vi köpte med oss lite gottis och sen körde vi hem så Agnes och Martina fick möta Ellie! :) vi pratade lite och jag visade de runt och sen åt vi lite innan vi gick upp på övervåningen och satte oss i "deras" sovrum :)
 
Där fortsatte pratet - så mycket att ta igen!! Jag har ju missat massor från därhemma!!!! Och vi snaxade i oss massa onyttigheter x) men det är okej, för idag var en sådan dag då man får äta onyttigt!! :D
 
En rolig sak som jag fick veta var att Agnes och Martina tycker jag har förbättrat min engelska jättemycket!! :D blev så glad när jag hörde det där för jag har själv inte märkt något :))))
Men tydligen pratar jag mer självsäkert och fastnar inte lika lätt på orden längre :))) HAPPY! Det ger resultat minsann!
 
Nu vid tolv blev vi dock så trötta så vi blev tvungna att säga godnatt.. Inte det roligaste när man bara vill prata och umgås och prata och umgås.. Men vi har ju några fler dagar på oss iaf! Dessutom ska vi upp tidigt imorgon och lämna barnen (de ska förhoppningsvis följa med oss! Men om de inte orkar stiga upp förstår jag! ;) haha!)
 
Nej, nu ska jag också sova så att det inte blir alltför jobbiga att gå upp när klockan ringer imorgon!
Men samtidigt.... Imorgon får jag se Agnes och Martina igen så varför skulle jag inte vilja stiga upp...? :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: