amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 1

Kategori: Allmänt

När jag vaknade hade E kört B och L till skola resp. dagis, så jag gick upp och gjorde vid mig lite. Lite senare, när E kommit hem, ropade hon ner mig och sa att min körlärare var här... Dags att ge sig ut på fel sida av vägen! Hjälp...
Men det gick faktiskt väldigt bra! Jag var lite stressad i början, men man vande sig hyfsat snabbt. Det roliga med körningen här i Skottland är nog att det nästan bara finns rondeller! Det finns knappt några korsningar, men rondellerna kommer hela tiden! På vägen till Bs skola fanns det säkert fem-sex rondeller! Och den ligger ganska nära huset... Det läskiga med dem, dock, är att man måste köra åt det andra hållet....
Hur som helst tyckte körläraren att jag hade gjort bra ifrån mig!
 
Väl hemma fick jag tid över att packa upp mina väskor, så nu ligger allt jag hade med mig prydligt i garderoben och i byrån!
 
Sen åt jag och E lunch innan vi körde för att hämta L på dagis. Till en början var hon ganska blyg, men snart nog var hon glad och höll jättegärna i min hand på vägen till Starbucks där jag och E tog varsin varm dryck. Därefter gick vi till en affär där allting (och jag menar allting) kostade 1 pund - ca 10kr. Det fanns en massa saker som mat, godis, lotion, filmer, böcker, badrumsgrejer, osv, osv, osv. Som vilken allmän affär som helst, fast allting kostade 1 pund!!!!! Jag tänker verkligen köpa många av mina behövande grejer där!
 
Efter det var det dags att hämta B från skolan (15.00) och då träffade jag på en annan svensk au pair, som hade väntat på att jag skulle komma! Vi pratade en del och jag kan tänka mig att vi kommer träffas mycket sen! Hon verkade riktigt trevlig! :D Nu har jag någon att gå ut och göra stan med!
 
Sen var det alltså dags att träffa B. Hon var också jätterar och snäll, såklart, så vi åkte hem och jag, B och L lekte en massa utomhus i det soliga, varma vädret! (That's right, no rain here!!!) Sen åt vi middag och lekte vidare lite inomhus. Snart ville även B hålla min hand när hon skulle visa mig runt i deras rum.
 
Lite senare skulle E på Zumba, så jag stannade kvar hemma, själv med barnen. Det gick jättebra och även senare, när jag skulle natta dem, gick det också ganska bra. När E kom hem sa hon: "Oh, it's so quiet here!" så jag antar att det var en tummen upp för min första kväll med barnen!
 
Nu är jag dock jättetrött, så ska gå och lägga mig.. Ska upp tidigt imorgon för att följa med E och lämna barnen på skola och dagis!
 
(blir inga bilder idag, för jag har inte haft mobilen eller kameran med mig... Kanske imorgon? :))

Kommentarer


Kommentera inlägget här: