amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 10 - Cupcakes & en olycka....

Kategori: Allmänt

Körde Beth och Lucy till skola och dagis innan jag och Ellie körde tillbaka in till stan här i Elgin. Där satte sig Ellie på starbucks medan jag gick omkring lite i de olika affärerna på jakt efter en tröja jag kan sova i. När jag hittat en och köpt den mötte jag Ellie på starbucks innan vi körde hem till huset igen. Väl hemma bakade Ellie cupcakes! Har aldrig sett någon göra engelska cupcakes innan så var jättekul att titta på och se hur hon gjorde osv. De blev jättefina, verkligen! Och goda med skulle jag tro... Hann aldrig testa en innan, så ska testa en så fort jag skrivit klart mitt blogginlägg!
 
Varför Ellie gjorde dessa cupcakesen var för att en del av grannarna och deras barn skulle komma på besök efter att Beth slutat skolan. Så efter en liten powernap och lite strykning körde jag och hämtade henne vid tre för att sen komma tillbaka till ett hus fullt med härliga grannar (och energifulla barn!!!) Kan ni förstå varför jag inte hade tid för en cupcake?? ;) Vid halv fem var det också dags att hämta Lucy från sitt dagis, så då körde jag - i ösregn! - till the Ark för att hämta upp henne. Väl hemma hade alla grannar börjat bege sig hemåt så då började jag på middagen till mig, Ellie och Beth (Lucy äter middag på dagiset på torsdagar) och idag blev det en svensk rätt, nämligen flygande Jakob! Ellie tyckte det var gott och väldigt intressant, medan Beth tyckte det var en ganska skum smak... Haha! Förstår henne. Antingen gillar man flygande Jakob eller gör man det inte...
 
Efter maten skulle Lucy ta ett bad och Beth skulle städa sitt rum eftersom alla barnen hade varit där inne och stökat till. Det var bara jag på nedervåningen när jag hörde Lucy gråta för fullt. Och då menar jag att hon verkligen grät. Inte som när hon inte får som hon vill, utan när hon skadat sig ordentligt. Lucy har tydligen ställt sig upp i badkaret, sträckt sig efter en leksak, halkat och ramlat och då slog hon tänderna i en av järnstängerna som finns i badkaret.... Och en stor del av båda framtänderna försvann.... Stackars, stackars,stackars Lucy! Usch, var så hemskt att se henne så ledsen.
Ellie ringde sjukhuset och pratade en del med dem. Men efter några samtal hit och dit bestämde hon sig för att de ska åka till tandläkaren imorgon bitti istället. De blev erbjudna en plats i Aberdeen nu ikväll, men det tar en timme och fyrtio minuter att köra dit så var inte så lockande. Dessutom mådde Lucy bättre och lekte med Beth. Det gjorde bara ont på tänderna om hon åt något med dem, osv, så vi antog att det inte riktigt behövdes en så stor akuttid... Hon fick en speciell sorts kräm på tänderna av Ellie och nu sover hon djupt där uppe i sängen. Imorgon ska de till tandläkaren så förhoppningsvis kommer allt bli bra igen mycket snart!
 
Under tiden som Lucy nattades hjälpte jag även Beth med läxan. Idag skulle hon skriva fem verb och fem substantiv som hon gillade i en bok de hade fått! Och låt mig säga att hon skötte det mycket bra! ^^
 
Nej, nu ska jag ta mig en cupcake och se lite på Hell's Kitchen! Sen: Sovdags!
 
 
Cupcakes!!
 
 
 = Happy children!! :D
 
 
Flygande Jakob! (Som de vuxna gillade iaf...) Det roliga var att Ellie hade sökt upp rätten på internet och där stod det att den här rätten var mycket populär bland barnen i Sverige! Haha!
 
 
Två barn som fastnat framför teven (efter olyckan, så Lucy mår iaf lite bättre här!)
 
 
Deras miner när man säger: "Smile to the camera!"
 
 
Beth är duktig och gör sin läxa! :)
 

Kommentarer

  • Julia säger:

    Neeeej!!! Stackars Lucy :o åhh hoppas det löser sig!!!

    2013-09-13 | 12:38:29
  • Malin säger:

    Hoppas det gick bra hos tandläkaren idag!

    2013-09-13 | 18:05:47
  • Malin säger:

    Hoppas det gick bra hos tandläkaren idag!
    Fint cupcakesställ:)

    2013-09-13 | 18:06:59

Kommentera inlägget här: