amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 11 - Badhus & Skypesamtal

Kategori: Allmänt

Lämnade Beth på skolan medan Ellie lämnade Lucy dagis. Sen gick jag omkring lite i stan, köpte bl.a. en ny pyjamaströja (returnerade den förra jag köpte... haha!) innan jag gick till costa för att möta upp Ellie och fyra andra mammor på brunch! Vi drack lite kaffe och pratade innan jag åkte därifrån för att hämta Lucy igen. Idag är en dag som Lucy bara är på dagis i två timmar nämligen. Vi åkte då hem till huset och vi hjälptes åt och packade badkläder och handdukar osv, för idag skulle vi iväg och bada!! :D Så när Ellie kom hem efter några ärenden i stan åt vi en snabb lunch och sedan bar det av till badhuset!:) Lucy tyckte det var jättekul och det tyckte jag med! Jag och Ellie turades även om att simma några längder medan den andra var med Lucy.
 
Sen lämnade Ellie och Lucy mig vid huset så att jag kunde ta "min" bil och köra och hämta Beth från skolan, medan Ellie och Lucy åkte till tandläkaren för att kolla Lucys söndriga tänder. Det gick ändå ganska bra, så de gjorde inte så mycket åt det idag. Lucy kommer ändå tappa tänderna sen och få sina "vuxen"-tänder, så...
 
Jag hämtade alltså Beth från skolan och innan vi åkte hem till huset gick vi runt lite i Elgin stad :) Var mysigt! Väl hemma igen tömde jag diskmaskinen, diskade resten i diskhon(mycket!), började förbereda kvällsmaten (pizza!) och sen när Ellie och Lucy kom hem gick jag även upp för att fixa nya sängkläder till barnen. Låt mig säga som såhär: Det var INTE lätt att bädda en våningssäng med MASSOR av gosedjur i vardera säng... Bara att klättra upp på ovansängen och bädda den var krångligt nog.... Hmm... Hur som helst, har jag även tvättat idag! Mycket effektiv dag och mycket har blivit gjort, så det är ju skönt ! :)
 
Sen var det äntligen dags för den efterlängtade Pizza&MovieNight:en!!! Så jag, Beth och Lucy åt våra pizzor och kollade på the Lion King! :) Myspys!
Ellie var på ovanvåningen och gjorde vid sig, för hon skulle till några tjejkompisar senare, så nu sitter jag barnvakt :)
 
Har precis skypeat med mina underbara föräldrar, saknar dem massssooorrr!!!! Det var så kul att se dem och höra deras röster igen! Så blev ett långt samtal, vilket inte gjorde mig det minsta. Behövde det där samtalet efter en lång dag som den här :) Och efter två långa, annorlunda veckor i ett annat land... Som tur är ska vi skypea på söndag med, och då kommer även min bror, brosr flickvän och mormor vara med! För då fyllen min mamma år!!! Ska bli underbart att prata med de alla på söndag! Älskar er!
 
Nu ska jag ta en snabb dusch och sen mysa framför datorn i min säng. Bye bye for now!
 
 
Brunch på Costa.
 
 
Beths skola :)
 
 
I spelbutiken i Elgin stad.
 
 
Beth vid den stora fontänen mitt på Elgins lilla torg.
 
 
Nybäddat!!! :D
 
 
Pizza....
 
 
...&MovieNight!! (Lejonkungen)
 
 
Lucy hoppade hellre omkring och gjorde kullerbyttor än åt sin pizza dock..Hur kan man sitta still när "Snart är det jag som är kung!" spelas på teven?!
 

Kommentarer

  • Julia säger:

    Har de skaffat våningssäng!!!? Åh fy vad jobbigt att bädda! Jag tyckte också det var jobbigt att bädda men i vanliga sängar XD

    Svar: Allvar, hade de inte våningssäng innan?! Ååååhh.... haha, jag tycker det är okej att bädda i vanliga sängar, det går ju iaf snabbt ;) hihi
    Amanda Tyrén

    2013-09-14 | 22:52:56
  • Julia säger:

    Nä!! Lucy hade sin säng precis vid dörren! Innan dess hade de separata sovrum. Så då hade Emilia deras rum!! Jag fuskade med bäddningen. Gjorde det bara varannan eller var tredje vecka haha :p var lite lat av mig. La hellre tiden på annat. Städa upp lite och så.

    Svar: Oj... Vad lyxigt Emilia måste ha haft det med det stora rummet för sig själv! Men ja, nu har de en våningssäng iaf.... Hahah okej, men vad sa Ellie om det? :o
    Amanda Tyrén

    2013-09-15 | 15:31:39
  • Julia säger:

    Jo verkligen!
    Hon sa väl ingenting :p hehe.

    Svar: Haha nej hon har inte sagt något till mig iaf ;)
    Amanda Tyrén

    2013-09-16 | 08:04:50

Kommentera inlägget här: