amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 12 - Bilproblem & barnkalas

Kategori: Allmänt

Lät mig själv ha sovmorgon idag = skönt!
Vid elva skulle jag dock följa med Lucy på ett barnkalas, så gjorde mig redo för det medan ELlie och Beth åkte iväg på en annan grej. Vid kvart i tio hoppade jag och Lucy in i bilen och körde till gatan bredvid för att möta upp Caroline(en mamma jag skulle köra efter så jag hittade till kalaset), men märkte snart att jag kört fel... Så jag börjar vända bilen så jag kan köra tillbaka, men... Då dör den... Och jag kan inte starta den igen... Pga av batteriet... SUCK! Fick en liten skvätt panik - men kunde knappast visa det inför Lucy - för jag stod nu mitt på gatan med bilen så att ingen bil kunde passera. Bilens bakhjul pekade nämnligen mot ena trottoarkanten och framhjulen pekade mot den andra trottoarkanten mittemot! Jag höll ju precis på att vända och köra tillbaka!! AAAAAHHHH!
Som tur var kom Ebbas au pair familj körande och de hjälpte mig att rulla bilen till trottoaren så jag kunde parkera den där. Sen ringde de till Caroline som kom och hämtade upp mig och Lucy så vi kunde komma till kalaset i tid. Så himla snälla alla är här!!! Blev sååååå glad att Ebbas au
 
pair -"föräldrar" kom i just det ögonblicket! Perfekt timing!:D
 
När vi kom till kalaset - som hade fairy & elf tema - gick vi ut i skogen där de hade satt upp ett tält och sen gick vi omkring och letade ledtrådar, pysslade och blev äkta feér! Eller ja, barnen gjorde det här men Lucy var lite blyg och ville inte släppa min hand så jag fick också följa med och leta ;) haha.
Sen var det lite mat och fika till barnen. Vi vuxna fick även varsin cupcake med vit chokladfrosting och chokladbitar på toppen... Åååååhhhhh, smälte i munnen!
 
Sen kom Ellie och hämtade mig och Lucy (jag hade fortfarande ingen bil...) och sen släppte Ellie av mig i stan så jag kunde äta lunch med Ebba och Letty! Gott och mycket kul! :D Sen gick vi till Tesco, en mat plus lite till -affär, och köpte svensk godis!!! Det är sant, de hade karamellkungen på Tesco! :D Me = Happy happy swedish-candy-eating girl!
Efter det gick vi hem och jag skypeade lite med min pappa (behövde hjälp med ett papper om mina försäkringar här som skulle fyllas i..)
 
Efter det har jag mest tagit det lugnt, varit lite med familjen nu på kvällen och planerat mat för nästa vecka, osv. Men nu är det dags för lite lördagsmys med svenskt godis! ^^
 
 
Redo för fairy & elf -barnkalas!
 
 
Alla barnen samlade i skogen :)
 
 
På jakt efter ledtrådar!
 
 
Pyssel! De har här hittat varsin stjärna som de håller på att göra fin och sen ska den sättas ihop till ett trollspö!
 
 
En glad Lucy som fann målet till slut! = Fairy dust!!! 
 
 
Matdags! :)
 
 
Även jag fick något mumsigt att smaska på! ^^
 
 
På väg hem med Ebba och Letty :D

 
Mitt svenska godis!
Karamellkungen... Nog är du bra alltid! ^^

 
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Vad mysigt det verkade vara på kalaset...
    Godiiissss:)))

    Svar: Det var skojigt, ja!Och jaaaaa, mums! Fast mina Ferraribilar fanns inte med :( och bara de "sockrade" vingummisarna :p
    Amanda Tyrén

    2013-09-15 | 11:23:55
  • Malin säger:

    Så där spännande med bilen....usch bra att det löste sig så snabbt

    Svar: Ja, jag blev så himla glad och tacksam när de kom och hjälpte mig!
    Amanda Tyrén

    2013-09-15 | 11:24:59

Kommentera inlägget här: