amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 13 - Promenad i regnet

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit ledig hela dagen. Har tagit det lugnt, kollat på Hell's kitchen, läst i min bok, vilat, vilat, vilat. Men har också gått en promenad i regnet och fått ett par leriga skor på köpet när jag gick genom skoge... Haha. Nästa gång jag går en promenad i regnet ska jag hålla mig till de asfalterade cykelvägarna! :p
 
Vid 3-tiden här (4 i Sverige) pratade jag med mamma, pappa, Hampus, Charly och mormor via skype eftersom det är mammas födelsedag idag! Grattis till världens bästa mamma som fyller 44år! :D Vi pratade i någon timme innan vi fick säga hejdå och jag gick ner för att äta middag med familjen. Det blev tre olika rätter! Först en jättegod broccolisoppa, sen grillad kycklingbröst med potatis, sparris och svensk IKEA-lingonsylt och sen chokladglass med jordgubbar till efterrätt. Mums! Och mätt blev man! :)

Efter middagen fick jag ett samtal till på skype! Och vem om inte bästa Isabelle!!!! :D Har saknat dig något oerhört! Var underbart att få prata med dig igen! :))))) Så vi snackade med varandra i en timme också innan det var dags att säga hejdå till henne med.... Men vi kommer ju självklart hålla kontakten och vet att det kommer bli många skypesamtal med henne framöver! ^^
 
Har precis tagit en dusch och nu ska jag kolla på någon glad (dock lagom lång) film innan jag går och lägger mig. Imorgon börjar det "riktiga" jobbet, för imorgon börjar Ellie skolan igen... Håll tummarna så det blir en bra morgon ändå utan att mamman är i huset!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: