amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 15 - Starbucks & Bibblan

Kategori: Allmänt

Efter att jag lämnat Beth och Lucy gick jag en runda i stan och sen gick jag in på starbucks, tog en chai latte och satte mig ner och läste min bok en stund. Åhhh, härligt! Sen gick jag tillbaka till bilen men på vägen dit gick jag inom en affär, som lockat innan. Och där inne hittade jag något fantastiskt! Ännu mera Karamellkungen!!!! :D JAAAAA! Och det som verkligen gjorde min dag var att det fanns ÄKTA, SVENSKT VINGUMMI!!!! Me = HAPPY!

 
Sen körde jag tillbaka hem (Med mitt nyköpta vingummi) och strök några kläder, bl.a. Beths skoluniformer. Efter det var det snart dags att hämta upp Lucy från dagiset så jag satte mig i bilen och körde dit i god tid! När vi väl kom hem igen så var det dags för lite lugn tid med Lucy så vi satte igång Singing Kettle (en dvd, tydligen. Hon pratade om "singing kettle, singing kettle" hela bilresan hem och jag fattade inte vad det var! Var det något spel på wii som man sjunger till...? Men det var en dvd! haha)
Vi lekte även lite med hennes dockhus, osv.
 
VId halv tre körde vi till skolan för att hämta Beth, men var jättesvårt att hitta parkering!!!! Så körde tv varv och såg en taaaaajt plats som jag kunde testa (fickparkering!) Självklart hade bilen bakom ställt sig så dåligt att den stod på två parkeringar.... Det dumma var att det satt någon i bilen!!! Så man tycker att han borde ha varit snäll och backat lite när han såg att jag försökte tränga mig in i den lilla öppningen, men neeeeeejdå...:@ blev så irriterad på honom! Hjälp mig lite, tack! :(
Så det fick bli tre varv, och hittade till slut en plats.
 
Vi åkte sen till biblioteket och tjejerna läste en massa böcker. Jag lånade även HP3 eftersom det är ganska svårt att då tag i dem här. Det är så många som lånar dem hela tiden så man får passa på när de är inne! ;)
 
Väl hemma lekte vi vidare lite. Beth och Lucy bildade varsitt hus av köksskåpsluckorna och sen gick vi "ut på restaurang", osv. Fram tills Ellie kom hem och vi åt lite lunch tillsammans.
 
När klockan var ca 19 packade jag min simväska och körde till simhallen och simmade 30 längder. Skaffade även ett kort med 10 gånger på, så nu kan jag åka och simma när jag vill nio gånger till utan att behöva ta med pengarvarje gång! Dessutom blev det billigare såhär! Nice! ^^
 
När jag kom hem tog jag en snabb dusch och Ellie hjälpte mig att packa Beths och Lucys aktivitetsväskor inför imorgon. Snällt! Är så mycket nytt man måste tänka på nu i början... Allt hoppar omkring i huvudet men sätter sig inte riktigt... Aja, nu har jag äntligen hoppat i säng och ska kolla lite på 90210 medan jag laddar upp bilderna här på bloggen. Sen är det sovdags!

Natti!
 
 
Starbucks!
 
 
Karamellkungen i stora lass!
 
 
Mitt äkta, svenska, supergoda VINGUMMI!!!! :D
 
 
Beth och Lucy läser inne på biblioteket! (Eller ja, Beth läser och lucy bläddrar, kollar på bilder och hittar på sin egen historia som hon läser upp för mig!)
 

Say cheeeeeese! xD
 
 
Flickornas egna små kökshus!
 
 
Moray leisure center! Dvs, gym, träningspass och simhall, mm! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: