amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 16 - Lugn em & Pasta bake

Kategori: Allmänt

När jag och Lucy lämnade Beth på skolan imorse kom jag på att jag glömt Lucys väska! SUCK! Som tur är glömde jag den just på den här dagen, då Lucy inte börjar sitt dagis i Duffus förrän 9.30 (Beth börjar alltid skolan vid 9) så vi hade tid på oss att åka hem och hämta väskan och därefter även tanka bilen! Mycket lättare att tanka här i Skottland än vad det är i Sverige. Varför? Vet ej, men lättare var det! :D
 
Så när jag hade lämnat Lucy på dagiset vid halv körde jag tillbaka till stan (och passade på att ta en annan väg så jag lär mig hitta bättre) och gick in på biblioteket. Där satte jag mig vid en av datorerna på ovnvåningen som jag har fått inloggningsuppgifter till och svarade på ett formulär jag fått från STS om hur jag trivs här osv. Sen gick jag ner till bokavdelningen igen och läste lite i min bok fram tills klockan blev kvart över elva och det var dags att köra och hämta Lucy igen. Ganska korta dagar hon har där på Duffus... Men lite tid för läsning och dator får man ändå! ;)
 

Väl hemma satte vi igång teven och the Singing kettle (igen; hon älskar the singing kettle!) för att Lucy skulle ha lite "quiet time" innan sin ballet. Det blev dock väldigt mycket quiet time, för när the singing kettle var slut (är en timme lång) ville hon se den igen. Så det gjorde vi! Eller ja, hon kollade mest hela tiden medan jag sprang runt i huset och diskade, städade, tvättade och läste lite då och då i min brabraiga bok ^^ haha, kunde inte lägga den ifrån mig!
 
Sen körde vi alltså till baletten och Lucy gick in och dansade medan jag satt kvar i rummet utanför med mammorna, Hayley och Ailsa :) Supersnälla! Vet inte hur många gånger jag har skrivit det, men det är bara för att det är såååå sant! Efter ca tio min kom även Ellie! Hon hade slutat tidigt idag och tagit tåget hit så jag kunde åka hem om jag ville och påbörja maten lite.
Så det var vad jag gjorde :)
Kokte pasta och gjorde en tomatsås med bacon och lök och italienska örtkryddor. Efter det hällde jag pastan i en ugnsform och hällde tomatsåsen över och la sedan lite skivad mossarella på toppen. Sen vips in i ugnen! Dvs: en typiskt lättlagad pastagratäng! haha. Fast här kallar de det pasta bake, vilket är barnens favvorätt. Fast om de får välja tar de nog hellre bara pasta och ost, dvs. Mac&Cheese.... xD haha!
 
Efter maten spelade jag och Lucy memory och sen kom även Beth och Ellie och spelade lite. Sen var det dags för Lucy att gå och lägga sig och då passade jag på att byta om och gå ut och gå en runda.
Blev ca 40min powerwalk och mår genast mycket bättre i kroppen och huvudet (har haft en del huvudvärk nu i början på allt nytt) så ska försöka göra den här kvällsträningen till en vana så fort Ellie inte behöver mig som barnvakt!
 Dock är jag barnvakt ikväll, men eftersom Ellie inte skulle sticka förrän nu (hon stack faktiskt för ca fem minuter sedan) kunde jag gå min kvällspromenad ändå :) Yeay!
 
Nu ska jag njuta av min lediga tid i sängen och kolla lite på 90210! :D
 
 
Elgin library!
 
 
Parken utanför biblioteket
 
 
Pasta bake with mozarella!
 
 
Blev superdupermegagott om jag får säga det själv ^^
 
 
...och det tyckte Lucy med!
 
 
Memory i pyjamas innan läggdags...
 
 
...och powerwalk för mig i min craft outfit!

Kommentarer

  • Julia säger:

    Har de satt upp spegeln? Skönt för dig! Stod på golvet förut. Och nya lakan har du fått?? Kan du fota rummet en gång sen? Vore kul att se :)

    Svar: Jajamen på allt ;) hihi, och absolut, kan fota rummet imorgon! Ska försöka komma ihåg det bara ^^Men jag fattar fortfarande inte hur du fick plats om du hade den stora dubbelsängen! Var var byrålådan?!?!
    Amanda Tyrén

    2013-09-18 | 22:25:49
  • Julia säger:

    Fanns ingen byrå. Hade skåpet bara

    Svar: OJ!!!! :o hur fick du plats med allt...? :s
    Amanda Tyrén

    2013-09-20 | 06:23:44
  • Julia säger:

    Haha ja det undrar jag med XD

    2013-09-20 | 11:19:10

Kommentera inlägget här: