amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 18 - Fredagsmys & flygbiljetter

Kategori: Allmänt

Idag var Ellie ledig från universitetet (eller ja, hon hade en lektion som hon lika gärna kan studera till här hemma) så jag lämnade Beth på skolan medan hon körde Lucy till sitt dagis i Duffus. Efter det sågs vi hemma igen och vi pratade lite om kommande planer och städade undan några småsaker, osv. Innan lunch och tiden då jag skulle hämta upp Lucy från dagiset kom Ollie och hans mamma (Ollie är i Lucys ålder och de är brabra vänner) på lunch. Så när jag hämtat Lucy åt vi alla tapas, vi vuxna pratade och barnen lekte och sprang rundor ;) haha.
 
När Ollie och hans mamma gick var det dags för mig, Ellie och Lucy att åka och hämta Beth på hennes skola. Så vi parkerade bilen på Tesco och gick genom staden till skolan och mötte Beth i lagom tid när klockan ringde. Efter det gick vi till en leksaksaffär i stan och köpte två presenter till i helgen (barnen är bjudna till tre kalas den här helgen, och förra helgen var det två! Många kalas varje helg! Haha) och samtidigt gick Beth omkring och visade mig allt hon tyckte om så att jag kan köpa det till henne i födelsedagspresent sen när hon fyller år... Hahahah! Hon sa verkligen: "Du kan ju köpa det till mig sen. Du vet, när jag fyller år om två månader!"
Vi får väl se vad det blir Beth ;) Men först fyller Lucy år!
 
Efter det gick vi inom Booth och kollade omkring och sen gick vi till slut in på Starbucks och tog varsin varm dryck (Jag = Chai latte... Mmmmmmums!) Men när vi skulle lämna starbucks så kom vi på att Beth inte hade sin skolväska med sig... Hon hade glömt den i någon av affärerna.. Så jag och Beth gick tillbaka i våra egna fotspår och letade efter den försvunna väskan medan Ellie och Lucy gick och handlade lite på Aldi. Som tur var hittade jag och Beth väskan i leksaksaffären så vi slapp möta upp Ellie och Lucy med dystra ansikten!
 
Väl hemma lagade Ellie lite amerikanskt till fredagskvällen! Det blev kycklingvingar, revben och pommes frites! Gott! :)))) Vi satt inne i vardagsrummet och åt (det är ju movienight på fredagar!) och kollade på Ice Age, men snart gick jag ifrån för hade bestämt ett skypemöte med min pappa :)
 
Nu, efter vårt underbara skypemöte, har jag beställt biljetter hem till sverige under juletiden! Så mellan den 16 december och den 6 januari kommer jag vara hemma i Sverige och fira jul och nyår och träffa alla nära och kära! Åhh, ska bli underbart att få komma hem och se alla igen! Längtar ganska mycket faktiskt - har haft ganska mycket hemlängtan nu i början ju... Har kommit på att jag aldrig någonsin förr har varit utan mina föräldrar i mer än två veckor i sträck. Ganska sjukt när man tänker på det, men det är ju sant. Och nu har jag varit här i Skottland i snart TRE veckor! (På måndag, dvs) Inte konstigt jag saknar de... Och mina kompisar som jag träffat så ofta de senaste åren också! :(

Men nu är det iaf beställt så nu vet jag att jag kommer se er alla snart igen, och det hjälper ganska mycket när jag bearbetar min hemlängtan! :) Dessutom kommer kanske Agnes och Martina komma hit i början av november (om det funkar för alla) och då kommer det bli ännu mer att se fram emot! :D
 
Nej, nu ska jag ner och prata lite snabbt med Ellie och sen ska jag upp här och ha lite myskväll själv innan
sängen.
 
Ha en fint fortsatt fredag! :D
 
 
Flamsig bild på Lucy, Ollie och vår tapas!
 
 
Tesco!
 
 
Intressanta grejer på Booth ;)
 
 
Starbucks!
 
 
Kycklingvingar, revben och pommes... Mmmmums!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: