amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 19 - Spinning & Ishall

Kategori: Allmänt

Vaknade vid nio av att min skotska telefon ringde så snabbt upp ur sängen och svara - det var Ebba som undrade om jag ville följa med henne på spinning! Självklart! Så jag packade väskan, bytte om och gick och mötte henne vid hennes hus och sen gick vi ner till leisure centret på ca 20-25 min. Väl framme monterade vi oss på varsin cykel och sen cyklade vi på som bara den! Svetten rann från oss båda när passet var slut... PUST! Så himla jobbigt, men kul!! :D Kommer säkert vilja fortätta på det här passet i framtiden! :)
 
Efter spinningen gick jag och Ebba tillbaka hem och jag duschade, hade lite egentid och gjorde sen vid mig på nytt. Jag skulle träffa Ebba igen för att gå ner till staden så vi kunde köpa lite svenskt lördagsgodis. Dessutom skulle Ebba posta ett brev till sina föräldrar :) När Ebba skulle gå hem igen så stannade jag vil leisure centret för då var det dags för Beths och Lucys andra kalas för dagen (de hade varit iväg på det förra när jag var hemma innan). I ishallen! :D Så dit var även jag bjuden. När de kom och mötte mig gick vi in för att hyra skridskor och sen åkte jag och Beth omkring på isen och lite senare kom även Lucy och ville åka. :) Mys! Men fick ganska ont i ryggen för var tvungen att stödja och hålla händerna med båda tjejerna hela tiden... De har inte riktigt samma balans som jag på isen ännu ;) haha!
Sen var det dags för barnen att äta - och gissa om det var många barn! Det var dukat för 60 pers! :o SEXTIO!!! Ganksa stort barnkalas om jag får säga det själv...
 
Efter att kalaset hade slutat körde vi inom tesco och handlade lite snabbt och sen åkte vi hem så att två hungriga vuxna kunde äta också ;) haha.
 
Nu har jag precis pratat med min mamma på skype (hon är sjuk, stackaren...) och ska snart gå ner till Ellie i köket där det dekoreras tårta för fullt! Är så spännande och roligt att se henne göra sina mästerverk! Får nästan lägga ut en bild på den färdiga tårtan på bloggen imorgon :)
 
 
Ishallen!
(Var ganska mörkt pga discobelysning, så fotona blev lite sådär bra...)
 
 
Barnkalas med 60 barn..... Kan behövas ett ganska långt bord då!
 
 
Lucy på barnkalas! :)
 
 
...och Beth på barnkalas! :)
 
 
Födelsedagsbarnets tårta! Så himla fin skridsko gjord av hennes mamma :))))))