amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 20 - Kalas & Body Pump

Kategori: Allmänt

Idag åkte jag, Ellie och töserna till Michelles (Beths Gudmor) dotter, Jessicas, ettårskalas! :) Hon är så himla söt, den där tjejen! Lite förvånad var hon när alla gästerna kom, men snart blev hon gladglad och hade säkert en mycket trevlig första födelsedag! Kunde inte hjälpa att tänka på min egen guddotter, Julie, som firade sin ettårsdag bara några veckor innan jag åkte hit... Lilla Julie, jag saknar dig och dina föräldrar!!!
Hur som helst var det ett jätttefint och trevligt födelsedagsparty med temat "Peter Rabbit" från Mrs Potter! :) Och det var ju med det här temat Ellie gjorde den fina tårtan och de superfräcka cake popsen! Alla tyckte att hon hade gjort ett makalöst bra jobb med bakverken! Meeeee tooooo! ^^
 
Efter kalaset åkte vi hem och jag skypeade med AGNES!!!! Har saknat dig, vännen! Så vi pratade lite om hennes kommande besök (som förhoppningsvis Martina också kan följa med på!) i slutet av oktober, början av november. Vi kollade flyg och diskuterade datum och hur många dagar osv, osv, osv. Men känns som vi har kommit fram till ett bra datum nu. Nu måste det bara funka med hennes och Martinas jobb och alla andra grejer som är i vägen! ;) Håll tummarna! :D
 
Efter det mötte jag Ebba och vi körde till träningscentret och gick på ett pass som hette Body Pump. Dvs, MYCKET styrka med skivstänger med tunga vikter.... Aaaaaaahhhhh vad svettig man blev! Och mjölksyran uppenbarade sig i armar och ben efter bara några minuter! Såååå skönt nu efteråt dock, även om jag knappt kan lyfta mina armar eller gå uppför trappan x) haha!
Men KUL var det! Så tänker absolut följa med Ebba på framtida Body Pump pass! :))) Känns som jag kommer spendera det mesta av mina pengar på träning... Men det gör jag så gärna, så!
Så länge det blir några utflykter as well!
 
Det bästa med hela dagen, dock, var nog när jag kom hem efter träningspasset och Ellie hade lagt upp en tallrik med mat till mig.. Ååååh tack, Ellie! Du är en ängel! Det där var precis vad jag behövde efter mitt hårda pass! Det och en skön dusch! ;)
 
Så nu sitter jag här i min säng, nyduschad och mätt, och ska vila ut inför morgondagen. Imorgon har jag varit här i tre veckor.... Känns spännande och skrämmande på samma gång! Heheh...
 
 
(Igårkväll) Beth hjälpte Ellie med detaljerna till tårtan.
 
 
(Igårkväll) Cake Pops!
 
 
Kalasets tema: Peter Rabbit!

 
Ellie fixar det sista på tårtan.
 
 
Färdig! Visst blev den superfin!!!!
 
 
Cake Pops, Muffins och Jessicas Peter Rabbit -tårta! :)
 
 
Lucy och Sophie på lekplatsen utanför kalaslokalen :) (Sophie är Jessicas storasyster)
 
 
Hipp hipp hurra för Jessica!
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Ojoj vilken tårta och vilka kalas

    Svar: Ja, visst är Ellie duktig!
    Amanda Tyrén

    2013-09-22 | 21:36:34
  • Julia säger:

    Jag saaa ju att träningen var rolig!!! Body pump är min favorit!!! :D testa även yogalates, blandning mellan yoga och pilates :D faktiskt rätt bra träning! Metafit är hemskt jobbigt.. Men asbra träning!

    Svar: Åh ja du hade såååå rätt!!!! Den är så mycket roligare här än i sverige för den är så mycket mer annorlunda och finns fler nya saker! :) Kul! Ska absolut testa! Ska faktiskt kolla i häftet nu om vilket pass jag hinner gå på imorgon ;)
    Amanda Tyrén

    2013-09-23 | 08:39:38
  • Lina säger:

    Vi saknar dig också Amanda! Massor av kramar!

    2013-09-24 | 15:17:57

Kommentera inlägget här: