amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 21 - Sjukling & nytt hälsoliv

Kategori: Allmänt

Eftersom Ellie inte började sitt universitet förrän senare idag hade hon sagt till mig att hon kunde ta barnen på morgonen så att jag fick lite sovmorgon (kulle sitta barnvakt lite längre på kvällen nämlilgen). Men när jag vaknade runt åtta så tyckte jag att det var ovanligt tyst i huset. När den började närma sig halv nio hörde jag mycket riktigt att Ellie och barnen var hemma men de var såååååå tysta.. Något känndes helt fel. Och det var det med.
När jag gick ner och mötte Ellie sa hon att Beth hade blivit sjuk. Hon hade kräkts en gång i natt och en gång på morgonen och låg nu i Ellies säng och läste lite. Det var därför det hade varit så tyst, det var bara Ellie och Lucy som hade varit uppe och ätit frukost osv...
 
Så när Ellie skjutsade Lucy till sitt dagis gick jag in i tjejernas sovrum och bytte sängkläderna (så att bacillerna inte sprider sig vidare till resten av familjemedlemmarna...) och då kom Beth in och hjälpte mig lite. Hin mådde bättre nu efter de två gångerna hon hade kräkts. Dock kräkte hon en gång till nu på morgonen, men det var den sista, så förhoppningsvis var det inte maginfluensa utan det var säkert efter alla sötsaker hon har ätit i helgen (tre kalas, kommer ni ihåg? Blir mycket kakor då....)
Så efter att jag hade satt igång en maskin tvätt gick vi in i vardagsrummet och kollade på en film (Despicable me, haha!) Och Beth mådde allt bättre och bättre så jag gav henne lite toast vid elvatiden, när Ellie kom hem igen. Hon hade ringt till universitetet och sagt att hon inte skulle komma idag pga Beth (jag var ju tvungen att hämta Lucy och Beth måste ha någon förälder hemma..)
Så jag gick upp och städade lite innan det var dags för mig att köra och hämta Lucy och gå med henne på hennes simlektion. Där träffade vi Hayley och Mabel och Caroline och Theo! Lucy, Mabel och Theo lekte massor och vi "vuxna" pratade och höll koll efter lektionen innan det var dags att gå upp igen och köra hem :) Skoj!
 
När vi kom hem mådde Beth mycket bättre så vi gick ut i trädgården (var strålande sol) och hoppade hopprep och ritade med kritor på stenen. Sen gick jag, Beth och Lucy till lekplatsen utanför huset där det var en massa andra barn och mammor och vi lekte lite där också. Sen var det dags att gå hem och äta lasange! Mums! Och Beth åt faktiskt ganska bra, så förhoppningsvis är magsjukan borta! ^^
 
Efter maten tog vi det lugnt. Lucy gick och la sig och Beth och jag satt uppe och ritade och spelade domino medan Ellie åkte iväg på ett föräldrarmöte på skolan. Sen kom Ebba vid halv åtta och hon och jag gick ut på en långrunda så fort Ellie kom hem igen. Det tog ca en timme och tjugo minuter att gå rundan och vi hade massor att prata om: Det var både roligt och skönt, för vi fick tid att umgås med varandra och träna ytterligare vilket vi har bestämt oss för att göra tillsammans. Vi vill båda komma i form igen och det ska vi passa på att hjälpa varandra med! Dvs: mycket träning, bättre kost och inget mer kak- och godisköp! (Hur billigt det än är på poundland...!)
Känns underbart, det tycker vi båda :) Och det är ju absolut lättare att komma i form och träna om man har någon att kämpa med! :D
 
Har precis bestämt mig för att gå och simma imorgon (hinner inte med passet Ebba tänkte gå på för det slutar samtidigt som jag ska hämta Lucy på dagiset..) så får se om det blir det eller om jag tar ett pass på kvällen istället :)
 
 
Hoppa hopprep!
 
 
Våra kritmålade gubbar :)
 
 
På väg till lekplatsen!
 
 
...där det fanns måååånga barn att leka med! (Den lilla killen på rutchbanan/med gräsklipparen var sååååå
söt!!! Jag hjälpte honom upp på klätterställningen en gång och jag blev typ hans bästa kompis efter det! Så himla go!)
 
 
"Det där är ingen bil längre, det är en buss!"
 
 
Den snurrande tekoppen är nog populärast ;)

Kommentarer

  • Julia säger:

    Alltså... Det känns som att jag läser min egen blogg XD din resa är så lik min! Jag blev ju också hälsosam där och det var där jag kom på att jag ville läsa till hälsopedagog :)

    Svar: Hahah vad fräckt! Men det är ju kul att träna här så varför inte? ;) dessutom är det mest det man kan hitta på här på ledig tid om man inte åker iväg någonstans xD
    Amanda Tyrén

    2013-09-28 | 08:50:29

Kommentera inlägget här: