amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 22 - Simtajm & ny vän?

Kategori: Allmänt

Efter att jag lämnat flickorna så åkte jag till Leisure centret och simmade för mig själv i ca 40 minuter. Så himla skönt! men hade ganska mycket trääningsvärk i armarna sen Body pump -passet... Aja, ska man bli fin får man lida pin! ;)
Efter det åkte jag till tesco och köpte äpplen (just det, inget godis!) och en ny väska!!! :D En lagom storlek och supersnygg svart väska för bara £12,5! :D Yeay!
 
Hemma igen tvättade jag och vek kläder och lakan innan jag hämtade Lucy och vi hade lite quiet time. Vi körde och hämtade Beth på skolan vid halv tre och sen hade vi alla ett litet mellanmål när vi kom hem för att sedan springa ut igen och gå till lekparken! Där mötte vi en annan tjej med två små pojkar (elller ja, typ 3-4år & 5-6år?) och det visade sig att hon var en ny au pair här i området! Faktiskt så tillhörde hon huset på samma gata som mig, med ett hus emellan!! Hon hade tydligen varit här i 6 dagar och verkade jättetrevlig :) Barnen hade också kul tillsammans så vi gick upp till en annan, lite mindre lekplats och lekte vidare där. Då fick jag och den nya au pairen, Marleene, lite tid att prata och sen bytte vi nummer också :)
Hade varit roligt om vi fick mer tillfällen att träffas på! Vi ska se om vi kan försöka samla de au pairer hon har träffat och de jag har träffat (Ebba) och Ebbas vänner till ett stort gäng så alla kan träffa alla någon gång! :) Hade varit roligt!
 
Efter det gick vi hem igen och jag lagade lite mat till barnen. Vi åt och sen pysslade vi lite och spelade domino och såg kvällsteve. Jag hann till och med natta Lucy innan Ellie kom hem (hon har haft en lååång dag idag!)
 
Nu är jag nyduschad och har precis skrivit ett långt svar på mail till min faster (för hon hade varit så himla underbar och skrivit ett långt mail till mig innan! Blev så glad när jag såg och läste det! :D)
Nu ska jag se ett avsnitt av hell's kitchen och sen ska jag sooooovaaaa! ^^
 
 
 

Kommentarer

  • Julia säger:

    Är det huset längst ner på gatan hon bor i??? Den familjen är inte klok.. Min gamla aupair vän Anna bodde där tills hon blev utkickad. Mamman i familjen skriker hela tiden och första gången jag var och hälsade på kallade hon Ellies barn för "vidriga"... Så det blev värsta grälet mellan dem och oss typ. Jag var inte välkommen tillbaka eftersom jag "skvallrat"... Bara så du vet.

    Svar: Japp det är det huset... Ellie har berättat lite om den historien.. Men tänkte att vi kunde diskutera lite när vi skypear själva ;) för Ellie rekommenderade att jag skulle fråga dig lite när det gällde det där huset och mamman.... Har en egen liten historia att berätta nu faktiskt! o_O
    Amanda Tyrén

    2013-09-28 | 08:43:51
  • Julia säger:

    Jaså. Ja absolut, vi kan prata om det sen :p

    2013-09-29 | 11:03:35

Kommentera inlägget här: