amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 23 - Kvällssim med Marleene

Kategori: Allmänt

En vanlig onsdag här i Skottland - gå upp med barnen, hjälpa dem med kläder, tandborstning, frisyrer och frukost och sen göra allt för mig själv med ;) haha. Sen skjutsa till skolan och dagis och sen hem och ha en timmes egentid innan jag skulle hämta Lucy från dagiset igen :) Har dock hunnit med att tanka bilen innan jag lämnade Lucy på dagiset imorse! Gött!!!
 
När Lucy och jag kom hem vid kvart i tolv gjorde jag lite lunch till oss och sen lekte hon medan jag röjde undan i köket. Efter det lekte vi lite tillsammans, bl.a. spelade vi det nyroliga spelet domino (i form av Peppa Pig) och sen såg vi på en film så hon lugnade ner sig lite innan baletten. Ellie kom hem för att hämta Lucy och ta henne dit så jag förberedde packningen av min väska inför kvällens simning med nya au pair -vännen Marleen.
Men först skulle jag hämta Beth och hennes kompis efter deras sport på skolan och därefter köra de till deras balettlektion. Alltså - när jag kom till baletten hade Ellie och Lucy redan åkt hem igen ;) Ganska bra att vara två vuxna så man slipper sitta igenom båda lektionerna (ännu bättre när barnen slipper... ;P)
 
Så när Beths och Elises lektion var slut skjutsade jag Elise hem och sen körde jag och Beth hem till oss och välkomnades av färdiglagad mat! Åååååh goooootttttt!!!
Bara någon halvtimme efter det kom Marleene och vi gick ner till Leisure centret tillsammans så vi kunde simma lite. Var jättetrevligt - vi pratade massor om allt och alla :) Från början var det tänkt att vi skulle sätta oss på ett kafé eller så efteråt, men blev senare än vi trott och jag har dundrande huvudvärk och Ebba - som skulle möta oss på kaféet - mådde inte heller så bra. Så vi fick skjuts av henne hem (hon hade precis avslutat sin balettlektion) och så bestämde vi att vi får spara den här mini-utekvällen till en annan gång snart :)
Om alla kan och känner för det ska vi dra ihop ett au pair -gäng på fredag (Marleene tar med en av sina kompisar och Ebba tar kanske med Nadine??) och så ska vi gå ut tillsammans! :) Men ska på ett födelsekalas på burgerking med min familj så får bli lite senare för min del kanske ;) Vill verkligen på det här kalaset för det är grannarnas son som fyller 2 år och jag gillar verkligen den där familjen ^^ Så förhoppningsvis blir det en trevlig och rolig fredag med både barnkalas och utekväll!
 
 
(Blir inga bilder ikväll, är för trött och dessutom har jag knappt tagit några idag.... Ooooopps!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: