amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 24 - Metafit & Craft

Kategori: Allmänt

Idag när jag skulle lämna Lucy på hennes dagis körde jag fel! Jag märkte det direkt när jag hade svängt in på den felaktiga vägen men fick ändå vända om och köra tillbaka... Haha! Jag hade automatiskt tänkt köra till Duffus där Lucy har sitt dagis två gånger i veckan, men idag är det TORSDAG och då är hon på The Ark.. Och då fortsätter man på vägen rakt fram istället för att svänga mot Duffus.. ;) haha. Men antar att det är sånt som händer när man har tre dagis att hålla reda på varje vecka ;)
 
Efter att jag lämnat Lucy åkte jag hem, tvättade lite, lagade lunch till mig och såg lite Hell's kitchen. Sen gick jag ner till leisure centret med Ebba för att gå på ett nytt träningspass(för mig), dvs METAFIT. Ellie hade berättat om det för mig och sa att det verkligen är ett pass för de vältränade, så när Ebba frågade om jag ville följa med... Hmmm, tja jag kan ju prova men lovar inte att jag kommer hänga med på alla övningar! xD Och OJ vad jobbigt det var!! Passet varar bara en halvtimme men man blev såååååå svettig och sååååå andfådd och sååååå röd i ansiktet. Styrka och kondition och ett tempo som säger ett två tre nästa steg, osv osv osv... FYYYY! Men kommer säkert gå på det fler gånger för var ganska fräckt och kul ändå ;)
 
Efter det åkte jag hem och duschade av mig innan det var dags att hämta Beth från skolan. På vägen dit var det faktiskt tå personer som frågade mig om vägbeskrivning!!! De sa: "Excuse me, is this the way to the court house?" och jag kunde svara!!!! :D Så jag sa ja och gav de sen vidare beskrivning. Kändes så himla roligt att de såg mig som en del av skottland och den här staden och att jag kunde beskriva vägen var ännu bättre! :D
Det är dessutom folk här (inkl. barn) som har sagt till mig att jag har en bra engelska och att de inte riktigt kan höra varifrån jag är! För ibland kan man ju höra att vissa är från tyskland och spanien osv när de pratar engelska, men det är tydligen lite svårare med svenskar för de studerar så pass mycket engelska i skolorna! *stolt*
Men det roliga är att de flesta tycker jag låter amerikansk! xD hihi, kanske jag är ;) Oturligt nog vill jag ju lära mig det brittiska språket och uttalet men man har ju oftast amerikansk engelska i skolan, så får försöka kämpa med det ett tag till ^^ Kanske kommer ha en blandning av båda dialekterna när jag är klar med mitt år här?!
 
Efter att jag hämtat Beth på skolan så åkte vi till tesco och kollade lite på födelsedagspresenter till Lucy :) Ska försöka köpa något rosa eller Peppa pig, för det är vad hon tycker om! Haha, Rosa och Peppa Pig! Såg faktiskt peppa pig saker som var rosa!! Så ska nog köpa något liknande i helgen ;) Hon fyller år nästa tisdag ju!
Jag köpte dock spolarvätska till bilen när vi var på tesco innan vi åkte vidare till biblioteket för att lämna tillbaka en av Beths böcker. Där satt vi en liten stund och läste innan vi körde för att hämta Lucy från hennes dagis.
 
Väl hemma igen började jag med maten (korv och potatis med grönsaker). Måste säga att korvarna här är konstiga.... Saknar Korva-Leifs riktiga grillkorvar!! Måste leta efter äkta korv här sen ;) hehe
Och efter maten utövade jag, Beth och Lucy lite craft! Har nämlligen fått reda på att pyssel (som jag älskar) kallas craft på engelska, så oftast håller man på med arts & crafts! Och idag sysslade vi med craft ;)
Vi gjorde några färglade tussiga pennskrin av små flingpaket och hade mycket roligt medan vi gjorde det!
 
När Ellie kom hem vid sju sprang vi ut till bilen och fyllde på min inköpta spolarvätska och sedan mötte jag Ebba och vi gick en runda på ca en timme och tio minuter :) Var härligt och skönt och jättetrevligt att prata med henne. Känns så skönt att kunna prata svenska med någon här också!

Och jag ska absolut fortsätta med min träning - mår så himla mycket bättre mentalt och orkar mera om dagarna! Dessutom hoppas jag ju att jag ser lite bättre ut när jag kommer hem till jul ;) hehe.. Men mest är det nog för att det är såååå kul här! Och skönt, det blir liksom ens egens tid när man åker iväg och tränar. Man får tid att tänka och bara koppla av på ett sätt... Trots att man svettas och flåsar som en gris ibland, haha!
Så det ska jag fortsätta med! Det svåra är bara att låta bli sötsakerna......
 
Nej, nu ska jag ta en dusch och sen ska jag smaska i mig ett äpple innan jag besöker min ljuva sömn!

 
Lagar mat! (Det här är de brittiska korvarna, lite annorlunda till utseendet och smaken? Ja!)
 
 
Aja, Beth tycker om de iaf! Och de smakar inte dåligt, men har plötsligt blivit riktigt sugen på "riktig" korv... Om ni förstår vad jag menar xD haha. De här smakar mer kryddigt och... tja okorvaktigt...

Beth med sin Craft-låda!
 
 
Mitt färdiga pennskrin! (Som jag gav till flickorna sen för de tyckte den var så fin!)
 
 
...och sen hjälpte jag Beth göra sin likadan, så här har vi två lyckliga flickor med två små fluffiga pennskrin!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Va härligt du som älskar att skapa

    Svar: Hihi ja det var roligt ^^
    Amanda Tyrén

    2013-09-26 | 22:44:54

Kommentera inlägget här: