amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 25 - BurgerKing & AuPairTräff

Kategori: Allmänt

Idag körde jag och lämnade Beth på skolan och Lucy på Duffus dagis och direkt därefter körde jag till leisure centret och mötte Ebba och Nadine (en annan au pair som Ebba träffat innan) för att gå på body pump. Nadine verkade jättetrevlig hon också så vi hade ett skönt och roligt pass tillsammans! Efter passet körde jag tillbaka till Duffus för att hämta Lucy. Det är säkerligen såhär mina kommande fredagar kommer se ut - lämna Lucy, Body pump, hämta Lucy.... Hahah, det är verkligen precis så att jag hinner sluta passet innan jag ska hämta upp henne igen!
 
Hur som helst, när vi kom hem gjorde jag lite lunch till oss båda - cheesetoasties till Lucy och en skål med kokta grönsaker till mig (hittade den på Aldi och såg så gott ut). Sen satte jag på en film till Lucy medan jag gick in i duschen och fräshade till mig igen efter träningspasset. Därefter såg vi lite film tillsammans och hade det mysigt.
Sen var det dags att hämta Beth och sen hem igen. Då träffade vi Ailsa och Chloe (våra underbara next door neighbours) och Chloe kom in till oss för att leka lite med Lucy och Beth. De satte genast igång med att krama och knåda Play-Doh. Samtidigt satt jag och Ailsa inne i vårt vardagsrum och snackade lite (Charlie - Ailsas och Richs 2åriga son - tog sin tupplur då). Det kändes ganska härligt att prata med Ailsa igen för senast vi pratade var under min första vecka på Happy hour. Och vi har inte riktigt träffats sen dess! Så var kul att få catcha up!
 
Så när Charlie vaknat och Chloe lekt färdigt med Beth och Lucy gick de tillbaka in till sig för att göra sig redo - vi skulle nämligen till Burger King med dem! För att fira Charlies 2årsdag! (Sa ju att han var två... IDAG!) så vi två familjerna körde till burger king tillsammans vid fem (och mötte Ellie där, som nyss kommit hem från universitetet) och barnen fick leka lite och sen åt vi lite BK-mat :) Det var faktiskt inte så värst onyttigt för tog en sweet chili kyckling wrap vilket i stort sett var grillad kycklingfilé (utan friterat krisp runtom) med sallad och sweet chili sås i ett tortillabröd! Inte så mycket onyttigare än vad man kan göra hemma :) Dock hade jag lite pommes också... heheh...
 
Efter burger king åkte vi hem och jag gick upp för att fixa till mig lite på nytt. För snart skulle jag nämligen ut och träffa andra au pairer! Samtidigt började Ellie på en ny tårta som hon skulle göra till sin kompis sons födelsedag - en minion som finns med i Despicable me! Dvs, de små filurerna som är gula och blå och där vissa har ett öga och andra har två ;) haha. Iaf så valde Ellie att göra tårtan gul och blå INUTI, så när man delar tårtan kommer det se jättefräckt ut! Hon hade redan förberett tårtbottnarna och JA, de var gula och blå! XD Så fräckt! Dessutom gjorde hon lite gul och blå frosting som hon kunde ha mellan och allt jag kunde tänka på när hon stod där och gjorde sin Miniontårta var Sverige ;) huhu. Ska ta bild på den färdiga imorgon!
Hur som helst var det jag, Ebba, Marleene, Nadine och Nadines kompis Laura som hade planerat en träff på kvällen så att alla kunde lära känna alla. Och OJ vad jag hade trevligt. Tycker verkligen om Nadine och Laura! Tror absolut jag kommer träffa dem mycket som med Ebba. Dessutom vet jag ju nu att jag har några kompisar kvar om Ebba flyttar efter jul (vilket kommer vara trist för det är hon jag är bäst kompis med...) Hur som helst var det en jättetrevlig kväll med byten av telefonnummer, drycker på skotska baren och avslut på tesco xD haha

Blev ändå en tidig kväll för de flesta var ganska trötta (Jag inkluderat) så körde hem vid halv elva, elva något och satt uppe med Ellie en timme och bara pratade. Gillar henne mer och mer - vilket är ganska sjukt egentligen för jag gillade henne jättemycket redan de första dagarna jag var här! Men det blir enklare och lättare att prata med henne, om ni förstår vad jag menar :)
 
Så efter samtalet med Ellie gick jag upp och tog ut mina linser, tvättade bort sminket och bytte om till myspyjamas. Sen har jag kollat lite på Hell's kitchen (för orkade inte skriva blogginlägget innan....) men tror jag ska sova snart.. Ska upp tidigt imorgon för att gå på spinningpass med Ebba! Sen ska vi ha myskväll med tacos och film på kvällen för Ellie och barnen ska iväg och sova över hos några kompisar! Ska bli jättetrevligt! :D
Så, ja... Sovdags?!
 
 
Redo för Body Pump! :D
 
 
Play-Doh!
 
 
Min glasspecialare som Beth gjorde till mig (Päronglass med chokladströssel)
 
 
Chloe på besök! :)
 
 
Lite födelsedagskäk på burger king!
 
 
Skojskoj i "lekborgen" (?) på burger king! (Även lite avkoppling för de vuxna... ;D)
 
 
Ellies gul och blåa tårtbak!
 
 
 
...som ska föreställa de här filurerna! (Och alltså inte Sveriges flagga....)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: