amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 26 - Tacos & myskväll

Kategori: Allmänt

Efter frukosten idag gick jag till Ebba så att vi kunde gå till leisure centret tillsammans - Time for spinning! Var såååååå jobbigt och svettigt den här lördagsmorgonen. Både vi och våra små handdukar vi hade haft med oss var genomblöta xD haha! Blä! Men känns så himla bra efteråt för man vet att man verkligen har tränat! Inget svett = ingen workout!
Efter det gick vi till tesco (som ligger precis bredvid) och handlade ingredienser till vår tacos och myskväll ikväll. Köpte dessutom lite snax som vi kunde gotta oss med efter en lyckad hälsovecka. Något måste man få unna sig ibland ;)
Jag köpte en present till Lucy med förresten! Hon fyller ju tre på onsdag nästa vecka så var bara tvungen att hitta något fint till henne ^^ Hon gillar rosa, peppa pig och hello kitty, så hittade faktiskt ett peppa pig te-set som fanns i en rosa picknickkorg! Hoppas hon gillar det! :D
Efter tesco gick vi tillbaka i rask tempo och tunga matkassar och passade på att ta en rejäl powerwalk uppför den långa branta cykelvägen man måste gå på för att komma hem till oss igen. Vi var typ svettiga på nytt när vi väl var hemma igen så då tyckte vi absolut att vi hade förtjänat lite gottis på kvällen! haha!
 
Så när jag kom hem åt jag lite lunch medan Ellie avslutade sin tårta - så sjukt fin!!! Och häftig! :D och barnen sprang runt och lekte och packade inför sin övernattning på kvällen. Sen gick jag upp för att tappa upp ett varmt bad, hämtade min bärbara bluetooth-högtalare och min bok och låg sen i badet i ca en och en halv timme med musik och läste... Var UNDERBART!! Därefter en snabb dusch och byta om till myskläder innan Ebba skulle komma hit så vi kunde laga vår tacos.
Ca en halvtimme efter att Ebba hade kommit åkte Ellie och barnen iväg till deras vänner för att övernatta där och jag och Ebba tog vår färdiglagade tacos till teverummet och hade hur mysigt som helst. Vi hade teven på i bakgrunden (hade egentligen planerat att kolla film, men blev inte riktigt så) och pratade, pratade, pratade om allt möjligt. Det är så lätt att prata med Ebba - jag är så himla glad att jag träffat henne här! Vi tänker och tycker likadant så pratet bara flyter på! Vi planerar redan en massa resor till London och Isle of Skye och om hon flyttar efter jul kommer jag kunna komma och hälsa på henne en massa i England lite då och då! :) Men just nu ser det kanske ut som de kanske inte ska flytta trots allt.... Vet inte hur det kommer bli :/ För Ebbas skull tycker jag att de ska flytta(hade själv velat få chansen att bo ett halvår i skottland och ett halvår i england men fortfarande ha kvar samma familj!!!), men hade ju varit rätt härligt att få ha kvar henne här ;) huhu.. Menmen... Kommer ju vara roligt för mig med om hon flyttar för då har jag någonstans att bo och någon att träffa när jag semstrar till England! :D
Får helt enkelt se hur det blir.
 
Nu har Ebba precis gått och vi har kommit överens att så fort någon av våra familjer är iväg på helgen eller liknande så ska vi träffas och ha myskväll! Det är vår nya tradition :) För det blir inte riktigt samma sak om familjen är hemma och man träffas. Självklart kan det bli lika trevligt men man kan inte riktigt prata på samma sätt osv om familjen är närvarande.. Så vi ska passa på att träffas och ha myskväll de helger våra familjer är iväg - mycket roligare att vara två än att man ska vara helt ensam i ett stort, tomt hus dessutom! ;)
Ska nog se lite på hell's kitchen eller lost... Eller någon film.. Hmmmmm....... Svåra beslut det här! Men något får jag kolla på innan jag går och lägger mig för har huset för mig själv imorgonbitti också, så ska passa på att sova ut! ^^
 
 
På väg till Ebba! :) (Tar ca 2 min att gå dit!)
 
 
Presenten jag hittade till Lucy! :D Hope she'll like it!
 
 
Ellies färdiga tårta - en minion! :D Hon är så himla duktig! Och glöm inte att den är gul och blå inuti också! ;)
 
 
Min och Ebbas tacokväll = succé! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: