amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 28 - En månad!

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit här i exakt fyra veckor, dvs en månad! Kan inte fatta att det redan har gått så lång tid samtidigt som det känns som att fyra veckor egentligen inte är så mycket ;)
 
Idag har iaf varit en vanlig måndag med samma rutiner som vanligt - känns skönt att jag tillslut har kommit in i de där rutinerna ;) Jag lämnade tjejerna på skolan och dagiset och sen gick jag inom stan för att köpa ny linsvätska, körde hem och tvättade och bytte sängkläder osv.. Packade Lucys simväska med! (Och min egen..) Sen hade jag lite ledig tid för mig själv innan jag körde och hämtade Lucy så vi kunde köra till simskolan :) Där plaskade vi omkring som vanligt och hade roligt en liten stund efteråt också. Sen direkt till skolan för att hämta Beth och sen direkt hem för att ha ett litet fruktmellanmål innan det var dags att åka till Lossimouth så Beth kunde ha sin simlektion också. Lucy satt snällt i mitt knä under hela tiden och åt sina russin medan Beth var modig och simmade trots att hon verkligen avskyr simning. Hon tycker verkligen inte om det överhuvudtaget, så man får försöka muntra upp henne innan och muta henne efteråt om hon varit duktig ;) Idag blev det lite sweets (godis) när vi kom hem och Ellie hade förberett maten till oss.
Blev lyxig mat för mig och Ellie (iaf tyckte jag det). Medan barnen åt fishfingers och curly fries åt jag och Ellie ungsgrillad anka med skysås, brunt ris, spenatröra och krispiga sockerärtor....Ååååååhhh vad gott det var!!!! Och mätt blev jag! Riktigt mätt.... Haha! Så inget sweets för mig efter maten ;)

Dock gick jag ut med Ebba på vår vanliga kvällsrunda! Så det var jättetrevligt och härligt som vanligt. Idag tryckte vi ändå på tempot lite extra så rundan tog liiiiiite mer än en timme att gå. Hade så mycket att prata om och vi planerar massor tillsammans! Bl.a. vet vii nu att vi ska försöka gå på Warner Bros Studio Tour (Harry Potter) i London någon gång i vår! Kommer bli såååå roligt! Sen ska vi kolla om vi kan planera en dagsresa med bil där vi kan göra Skottland och dessutom se vilken weekend vi hade kunnat åka till stugan i Isle of Skye osv. Kommer bli awesome om vi gör alla dessa grejerna, vilket jag tror vi kommer göra för vi båda vill det lika mycket!
 
Nej, nu när jag har pratat med Ellie lite och fått reda på förberedelserna inför Lucys rapunselkalas på torsdag har jag gått upp och lagt mig i sängen för en lugn kväll innan jag besöker John Blund (vilket kommer bli extra trevligt ikväll, för jag har en nybäddad - len och mjuk - säng!) Godnatt! Ha en fortsatt trevlig måndag! :D
 
 
Ps. Agnes och Martina har beställlt biljetterna och fått bekräftelsen nu!! Så om en månad kommer de! Kan knappt vänta! Längtar såååå mycket!!!! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: