amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 5 - Lunch med nya vänner

Kategori: Allmänt

Idag lät jag mig själv ha lite sovmorgon innan jag gick upp för att äta frukost och ta det lugnt i det tomma huset. Vid halv ett gick jag ut för att möta den svenska au pairen, Ebba, och därefter mötte vi upp den spanska au pairen, Letty. Vi gick sen in till stan tillsammans och satte oss på the pancake house för att äta lite lunch. De verkar hur trevliga som helst! Det tråkiga är bara att Letty ska flytta från sin familj om tre veckor... Tror det  var något om att hon inte riktigt hade trivits hos familjen, hon har trots allt varit här i tre månader redan! Så det är synd förstås :(
Dock kommer Ebba stanna kvar åtminstone till jul (familjen ska kanske flytta vid den tiden, men just nu hoppas jag att de inte kommer göra det!) så vi kommer fortfarande kunna träffas :) Dessutom har Ebba och Letty umgåtts lite med en tyst au pair som kommer stanna kvar, samt att det ska komme en till svensk! Så förhoppningsvis kommer jag få några vänner här iaf! :D
 
Efter lunchen på the pancake house gick vi i några affärer (jag köpte en plånbok!) och sen gick vi hem en annan väg genom skogen som jag ska lägga på minnet! Mycket upp och ner dock, men det blir ett lagom träningspass! haha
 
Nu sitter jag i huset igen och ska just sätta på en film. Senare, runt åtta ikväll, kommer Ebba och Letty hit och efter det tänkte vi gå ut! De ville prova ett ställe de inte har varit på innan, så blir ju perfekt för mig! :) Det ska vara en blandning mellan en bar och en klubb, så tror nog att vi kommer ha roligt där! :D
Om vi inte kommer hem för sent, ska jag skriva ett inlägg om hur det var innan jag går och lägger mig. Annars får jag göra det imorgon :)
 
Ser mycket fram emot ikväll! Min första kväll ute med nyfunna vänner i Skottland.... SKOJ!

Kommentarer

  • Emilia säger:

    Åååh! the Pancake Place! :D älskar det stället! Scribbles är också en supermysig restaurang, ligger snett mittemot Poundland. :)
    Har du kollat in bion än förresten? Den ligger i en lite sidogata lite längre ner på samma sida som Poundland. ^^ Det är jäääättebilligt att gå på bio i Skottland! :)

    Svar: Åh, tack så mycket för tipsen! Jag har inte gått på bio ännu, men jag och Ebba (den andra au pairen) planerar att gå på bio tillsammans snart! :)
    Amanda Tyrén

    2013-09-08 | 11:06:41

Kommentera inlägget här: