amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 6 - Hemlängtan & slappedag

Kategori: Allmänt

Idag har jag mest tagit det lugnt; varit inne på datorn, kollat någon film, mm. Men jag har även diskat, tvättat och lagat mat i mitt nya hem. Allt för att testa på och så småningom vänja mig vid det nya. Dock var det inte en så avancerad tvättmaskin så det funkade alldeles utmärkt! Lite svårt att hitta i köket dock... haha!
 
Jag har också haft ganska mycket hemlängtan idag. Det har börjat gå upp för mig att jag faktiskt ska stanna här i nästan ett år... Ett år! Det är ganska länge om ni frågar mig. Ibland känner jag bara för att vara hemma i mitt eget hus, i mitt eget rum och få tillbaka mina gamla rutiner... Bara för att jag är van vid det. Men jag tror nog att jag snart vänjer mig här också. Och förhoppningsvis kommer jag in i alla nya rutiner snart nog :)
Men jag kan inte hjälpa att ändå tänka på familj och vänner där hemma... Saknar mamma och pappa något oerhört, trodde aldrig jag skulle erkänna det så fort! haha. Men sant är det..
 
Nu ska jag upp och lägga mig i sängen och läsa lite. Imorgon ska jag upp tidigt för att träffa Ebba och min eventuellt framtida engelskalärare här i Skottland. Jag och Ebba har nämligen pratat om att gå en privatkurs tillsammans, så vi ska testa på den imorgon och därefter se om det är något vi vill fortsätta med :)
 
Ha det bra så länge!
Xxx

Kommentarer


Kommentera inlägget här: