amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 9 - Kaffefrukost & Balett

Kategori: Allmänt

Idag körde jag Beth till skolan, lämnade av henne, pratade lite med Ebba och sen körde jag hem igen för att hämta upp Ellie och Lucy. Därefter körde vi till Lucys dagis och lämnade henne där, innan vi körde vidare till the royal airforce för att gå på kaffefrukost (fast jag tog te!) Det var en liten träff för mammorna m.fl inom royal airforce där de bl.a. kunde bestämma vad man kan göra för roliga saker för barnen nu när vissa av deras pappor är i Afganistan, osv. En sak de har igång är att de skickar runt en teddybjörn (som kallas "Dexter tha bear") hos alla barnen och han får följa med barnen under deras dagar och så tar de en massa foton tillsammans, osv. Sen skickas en dagbok ut där man kan läsa om vad Dexter har gjort med alla barnen! Dexter var faktiskt här hos Beth och Lucy förra veckan och då fick han följa med till dagis, skola, starbucks, mm. Det roliga är att han har en Royal Airforce uniform!! Så söt!
 
Efter kaffefrukosten var det dags att hämta Lucy igen (hon är bara på dagis från 9.30 till 11.30 på onsdagar och fredagar) och sen körde vi hem och åt lunch och lekte lite. Hon har ett antal princess-skor som hon älskar att gå omkring i, så dessa lekte vi lite med. Sen pysslade hon även lite och sen lekte vi med hennes Bumblebee-spel också! Fattar fortfarande inte riktigt vad det går ut på... Haha!
 
Efter det var det dags för.... Balett!!!! Vilket betyder: Happy Lucy :D Så jag körde henne till baletten och väntade utanför i kafeét medan de var inne och dansade och hoppade omkring. Där träffade jag en av mammorna som jag verkligen kommer överens med, Hayley. (Sen kom Michelle också, vilket gjorde det ännu trevligare! Gillar verkligen alla dessa mammor, de är så öppna, snälla och hjälpsamma!) Det roliga är att Lucy och Hayleys dotter är typ bästa vänner, så vi bestämde att vi kan träffas på fredagar (när Lucy slutar tidigt) så att hon och Mable (dottern) kan leka tillsammans! Så kan jag och Hayley snacka och ha trevligt tillsammans också! :) Dessutom ska vi se till så att vi börjar på samma simklass på måndagar. Från början var det meningen att jag och Lucy skulle gå på en simklass klockan 13 i Lossiemouth, men nu när jag vet att Mable och hennes mamma går på simklass klockan 13.30 här i Elgin ska vi se till så vi kan gå tillsammans. Återigen kommer det vara trevligt för oss "vuxna" och det kommer definitivt vara trevligt för flickorna! Därefter kommer vi förmodligen ta någon fika på stan innan det är lagom att hämta de äldre barnen på skolan. Dvs. ett perfekt schema för måndagen! :D
 
Efter baletten körde jag och Lucy hem igen, medan Ellie körde och hämtade Beth för att ta med henne på hennes balett. På det här viset slipper både jag och Ellie och flickorna vänta mellan de olika lektionerna. Så jag och Lucy stannade hemma, lekte vidare med skorna och Bumblebee-spelet innan vi satte på teven och tittade lite på barnprogram och hade mysigt. Känns som hon blir mer och mer van vid mig = LOVELY!!
 
Sen kom Ellie och Beth hem och vi åt lite middag och hade fruktsallad som dessert, mums! Nu har båda flickorna gått och lagt sig och jag och Ellie sitter just nu nere i vardagsrummet och njuter av den sista delen av kvällen innan det är dags för sängen igen.
 
 
Nu kan jag köra helt själv! :D
 
 
Lucys princess-skor! Vilka ska hon välja?! Cinderella, Snow White, Sleeping Beauty eller Belle....?
 
 
Pyssel, pyssel, pyssel... Lim, lim, lim... Stickers, stickers, stickers... :)
 
 
Bumblebeeeeeeees!
 
 
Myspys och barnprogram ^^
 

Kommentarer

  • Farmor säger:

    Hej Amanda nu har jag haft en härligt underhållande stund vid datorn och din blogg! Du skriver medryckande och har så mycket att berätta. Grattis till nya bilkörarkunskaper. Tar man körkort eller gäller det bara att övningsköra en viss tid? Nu har du varit i Skottland i fjorton dagar och hunnit med mycket. Du engagerar dig själv så du får nya kompisar
    och du lär dig sta´n och har hittat biblioteket och redan varit ute och dansat och haft trevligt med dina vänner! Skoj Amanda, du ska se att tiden rinner iväg fortare än du anar och snart far du hem till jul. Ska bli skoj att höra lite mer om din tid over there! Kram på dig så länge. Farmor

    Svar: Vad roligt att du gillar att läsa om mitt nya liv! Det händer verkligen massa nya saker hela tiden här, så blir ganska mycket skrivande nu i början. Kan bli mindre sen när jag kommit in i alla rutinerna..Man tar inget nytt körkort, utan det svenska gäller här med! Jag har dock fått köra med en riktig körlärare och med Ellie innan jag började skjutsa barnen.
    Åh, ja! Ska bli kul att se er i jul och få höra om allt som ni har hittat på under tiden som jag har varit borta också!
    Stor kram!
    Amanda Tyrén

    2013-09-12 | 15:10:30
  • Julia säger:

    Haha bumblebee spelet fattade inte jag heller. Men tror man sticker in alla pinnar, häller på bina och sen ska man försöka dra bort pinnar utan att de åker ner :p åh, du har träffat Hayley!! Hon är verkligen bäst! Undrar om du ska gå på samma simklass som jag gick på (också med Hayley). Läraren heter Kevin. Det var sjukt kul :D vad stor Lucy har blivit!!! Vilka andra mammor har du träffat? Charlotte? Louise? Debra? :D

    Svar: Haha ja jag tror det är någon sån beskrivning på paketet xD men det är inte så Lucy spelar... ;)Ja!! Visst är hon underbar! :D Det kanske det är... ska kolla om det är Kevin som håller i det då!
    De mammor jag har träffat som har stått ut lite mer så jag kommer ihåg deras namn (huhu) är Hayley, Michelle, Ailsa och Ali :) De är toppen! Tror även jag träffat fler, men kommer inte ihåg alla namn ännu xp
    Amanda Tyrén

    2013-09-12 | 18:40:58

Kommentera inlägget här: