amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Hejdå Sverige, Hej Skottland!!

Kategori: Allmänt

Vid 12.30 idag körde jag, mamma och pappa till Kastrup - hejdå huset, hejdå Kristianstad, hejdå Sverige! Väl där hjälpte de mig att checka in mitt bagage(vilket, enligt hon som satt där, var väl packat! ;))
Efter det var det tid att säga hejdå till mina föräldrar... kan fortfarande inte fatta att vi inte kommer ses förrän i jul! Så med tårar i ögonen gick jag genom säkerhetskontrollen och sen in på tax free. Där köpte jag fura Marabou chokladkakor till familjen och sen bar det av till gatemånga måste ändå säga att det gick ganska bra att gå på flygplatsen helt själv för första gången! Även om det var lite ensamt..
Dock kom det första problemet ganska fort: när vi satt på planet fick vi nämligen reda det behövde tankas, vilket skulle ta ca 6min. Sen efter det meddelade piloten att vi saknade 11 personer som skulle ha bytt plan på Kastrup. Deras bagage hade redan kommit och lastats in, men personerna saknades. Piloten sa då att han skulle veta mer om ca tio min. Efter det sa piloten att de skulle leta reda på de 11 personernas bagage och lasta ut de ut planet, vilket skulle ta ca 15 min.... Så när det hade gått 35 min efter tänkt avresetid rullade vi äntligen ut och lyfte!
DOCK! Innan allt det här hände, tror inte att jag inte strulade till det med platserna... Eftersom jag skulle byta plan så fick jag ett boarding card för båda planen, dvs två flygnr, två platser, osv. Självklart kommer jag på mig själv när jag gått in att jag inte kollat var jag ska sitta. Så jag tittar lite snabbt och ser numret 14A. Okej, då sätter jag mig där! Men när jag äntligen krånglat mig in så tittar jag på mitt boarding card igen och ser att den här platsen är för det andra planet. Jag ska egentligen sitta på 6F... Så fick resa mig och gå tillbaka till den främre delen av planet igen.
 
På det andra flyget visste jag nu att min plats var 14A Så jag gick dit och satte mig. Det sätter sig också en kille bredvid mig. Snart kommer dock en dam som säger att någon av oss har säkert tagit hennes plats. Och vilken om inte nummer 15A, som jag sitter på........ Jag har alltså tagit fel plats igen!!!! suck.. att det ska vara så svårt...
hur som helst löste vi det ganska fort. Min grannes kompis satt bredvid min riktiga plats (platserna framför) så min granne flyttade fram och damen tog helt enkelt platsen bredvid mig! Pust!
 
Annars tycker jag att flygresan gick väldigt bra! 
 
När jag äntligen kom fram till Aberdeen kom E, familjens mamma, och hämtade mig. Vi satte oss i bilen och körde till huset på ca en och en halv timme, och pratade hela vägen! Hon är helt enkelt underbar! Sen åt vi lite och E visade mig runt i huset. Vi kikade in i barnens rum också och de sov så himla sött. Längtar tills jag får träffa dem imorgon! Nu sitter jag i mitt nya rum och ska snart sova. Imorgon ska jag ha min första körlektion, hjälp! Så önska mig lycka till!
 
 
Hade kunnat skriva mycket mer, men har redan blivit alldeles för långt! Haha. Så får spara lite till någon annan dag! :)
Lämnar Sverige!!
 
 
Skotska utsikten från mitt fönster!
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Va skönt att du är framme puss

    Svar: Saknar dig dock redan...Puss<3
    Amanda Tyrén

    2013-09-03 | 08:17:49
  • Ulla-Britt Tyrén säger:

    Kära, kära Amanda ett sånt äventyr din resa började med och ett så fint resan slutade. Det ska bli skoj att följa ditt leverne i Skottland. Jag är säker på att det blir en fantastisk period som du får uppleva!
    Ta väl hand om dig, kramis från farmor

    Svar: Tack, vad roligt att du tycker så! Det ska jag göra!Kram!
    Amanda Tyrén

    2013-09-03 | 15:58:36

Kommentera inlägget här: