amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 207 - Vaxning av ben = AJ

Kategori: Allmänt

Idag (måndag) var första dagen på lovet för tjejerna - och för Ellie!! Så vi hade en liten sovmorgon till klockan nio (åtta innan sommartiden) och sen gick vi upp och åt frukost tillsammans i lugn och to. Efter detta gick vi alla upp i barnens rum och sorterade alla deras kläder. Beths för små kläder gick till Lucy-högen och Lucys för små kläder gick till Julie-högen! Haha! Tjejerna tyckte det var jättekul att ge bort de för små kläderna till min kusin/Guddotter Julie. Det blev en hel sopkasse full! Sååå.... Jag kommer inte kunna ta med alla kläderna hem i min väska.. Det väger för mycket helt enkelt :p men jag ska se vad det kostar att skicka hem kläderna på posten :) det fanns så mycket fint så det är ju dumt att gå miste om dem! ;)
 
Hur som helst: vid 10.45 kom Carrie för min physio med ryggen, nacken och axlarna och efter detta tog jag en dusch innan tjejerna åt lunch och Ben och Ellie körde iväg en runda på stan. Då passade jag på att ta med tjejerna ut i det fina vädret till lekparken bakom huset och sen gick vi vidare till den andra superroliga lekparken med de "flygande korgarna" innan vi gick hem igen efter mer än två timmar utomhus. Tjejerna hade även med sig en trehjuling och en sparkcykel som de åkte med, medan jag gick bredvid. Mysigt!
 
Väl hemma lekte de vidare i trädgården och snart gick de över till Chloe och Charlies hus och lekte med dem i deras trädgård. Jag passade på att hänga upp tvätt utomhus (Vårkänsla!!) och sen kom Ben och Ellie hem. Vi lagade mat, jag hämtade barnen, vi åt maten och sen gick jag upp och packade väskan och körde till Lauras hus i New Elgin. Vad skulle vi göra, kan man ju undra? Jo, nämligen dagens huvudrubrik! VAXA MINA BEN!!! AAAAAAJJJJ!!! Hahahaha. Jag hade redan bestämt mig för att om jag ska vaxa benen kommer jag inte kunna göra det själv - kommer aldrig kunna dra av den där vaxremsan när jag vet hur ont det gör! Så Laura hade erbjudit sig att hjälpa - så länge hon slapp vara den som plågades.... Haha. Så jag kom dit och Laura vaxade mina ben - remsa efter remsa, aj efter aj.... Men resultatet = LENA BEN!! Yeay! :D dock hade jag inte låtit mitt hår på benen växa ut tillräckligt mycket (tydligen) så de små, små hårstråna kom inte alltid med.. Men det var en väldigt lyckad första vaxning av benen ändå! (Även om Laura skrattade lite väl mycket när jag skrek... Hahaha!)
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Ajjjj, det har jag aldrig provat

    Svar: Nej det var första gången för mig nu! Och kan säga att även om det gör ont så är det verkligen värt det om resultatet håller sig! :) och även om det inte gör det så är det ändå en sak som bara måste provas någon gång ;) hehe...Kan göra det på dig i påsk! ;)
    Amanda Tyrén

    2014-04-01 | 22:46:33

Kommentera inlägget här: