amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 208 - Frozen-feber!

Kategori: Allmänt

Andra dagen på tjejernas lov började med en tripp till stan, där vi körde inom tesco och sen till bibblan där vi stannade ett tag. Då passade jag på att gå till WH Smith och Royal Mail för att kolla priser på att skicka paket till Sverige. Därefter mötte jag Ellie och tjejerna på bibblan igen innan vi körde vidare och tvättade bilen. Vi satt skönt inuti bilen och läste varsin bok (Lucy sjöng Frozen-låtar) medan flera gick omkring utanför och tvättade bilen åt oss, lyx! Haha.
Sen körde vi hem igen och städade båda bilarna invändigt! Dvs tog ut allt skräp osv - det blev många fyllda påsar minsann! XD
Efter detta åt vi lunch tillsammans och efter detta gjorde jag ett quiz med tjejerna där man fick reda på vilken karaktär från frozen man var mest lik. Alla tre visade sig vara snögubben Olaf! Haha! Snart fick vi besök av Chloe, Charlie och Ailsa och då satte vi oss i vardagsrummet och startade filmen FROZEN!! Jajamen, den har kommit ut på dvd nu minsann! :D Me = lika happy som barnen! Hahaha!
 
Efter en fantastisk filmupplevelse (även om det var andra gången jag såg den) gick Chloe, Charlie och Ailsa hem och Ellie, Beth och Lucy åkte till några vänner i Lossiemouth. Jag stannade dock hemma och började lite på min packning inför mitt svenska påsklov. Åker om tre dagar!!!
När Ellie och tjejerna kom hem igen lagade jag mat och sen har vi tagit det lugnt nu på kvällen. Fin dag! :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: