amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 210 - Ärenden & Costa

Kategori: Allmänt

Idag tog vi alla sovmorgon (alla tjejerna i huset dvs, Ben har tyvärr inte lov som vi andra) och hade en sen frukost och mys framför barnprogram. Jag passade även på att ta en förmiddagsdusch och sen klippte jag ut ett antal vita ägg av A4-papper som jag sen påskdekorerade med Beth och Lucy (Ellie behövde stryka kläder så jag passade på att ha lite mysigt med barnen). Detta tyckte de var jätteroligt och vi tog fram tuschpennor, kritor, färgpennor, limstift och glitter. Och vilka fina påskägg det blev! Grymma är vi!! ;) hihi
Efter detta påskpysslet gjorde jag lunch till tjejerna och vi åt soppa med toast innan vi alla körde iväg på ärenden på stan. Först och främst lämnade vi clio-bilen (min bil) på en verkstad där de ska kolla igenom den och se om den fortfarande duger på vägarna (Vi körde med två bilar dit och Beth ville åka med mig -> jag = stolt och glad! :p hahah!)
Efter detta hoppade jag och Beth över till Ellies bil med Lucy och sen körde vi till home bargains där vi gick omkring och kollade på en massa grejer och köpte lite med ;) efter detta hade vi bestämt dejt med Ali G (Lucys lärare på Ark-dagiset, samt en nära vän till familjen) på Costa, så vi tog oss dit och mötte henne där vid tre. Vi drack varmt och hade trevligt och stack inte därifrån förrän vid fem! Då passade vi på att gå inom Boots och en matt-affär som låg bredvid innan vi tog bilen till Aldi vid sex och var hemma igen vid halv sju. Puh! Vart tog hela eftermiddagen vägen?!?!
Hur som helst pratade jag lite med min pappa inför imorgon, sen åt jag sen (men god) middag med familjen innan jag pratade lite till med pappa. Jag har också packat om det sista i väskan, så nu väger den 22,9kg enligt badrumsvågen. Jag får ha max 23kg på incheckat bagage så jag hoppas att det stämmer! ;) haha!
Jag är iaf glad att jag fick ner min ena jacka däri, för tanken var från början att jag skulle behöva ha på mig två jackor! XD men det ska nog inte behövas nu längre :)
Nu ligger jag, helt slut, i sängen och glor på en film - Money Train - och ska sova efter detta. Imorgon kommer jag hem till Sverige på påsklov!!
 
Här är våra färdig-dekorerade påskägg! Lucys är de två längst upp, Beths längst ner till vänster och mitt till höger :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: