amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 211 - Lunchdejt & Flygtrip

Kategori: Allmänt

Vaknade, gick upp med barnen, gav dem frukost, osv. Snart kom Ellie ner alldeles tårögd och ropar: "I passed the exams!" Jaaaaaa!! STORT grattis till henne!! :D hon var så glad att hon grät lyckotårar, minsann. Så jag gav henne en kram och vi firade och lekte hela morgonen :) detta betyder att Ellie startar sitt fjärde år som läkarstudent efter hennes påsklov och nu behöver hon inte åka hela vägen till Aberdeen längre, utan hon kommer vara i inverness istället! :) 
Sen började vi göra vid oss och jag tog ner mina väskor och städade undan det sista i rummet så det är fint när jag kommer tillbaka igen.
Därefter lastade vi ut i bilen och körde till en familje-kompis (Charlotte och hennes två barn) för att äta lunch där. Snart kom även Ali och hennes två barn, så till slut var vi fyra vuxna (med mig) och sex barn! Dvs Ellie, Charlotte, Ali och jag samt Beth, Lucy, Isabelle, William, Jamie och Georga. Många som ska ha lunch! xD
I början lekte jag med barnen på ovanvåningen och byggde tågbanor osv, och sen ritade vi på nedervåningen och Isabelle (ett av barnen) gav alla hennes teckningar till mig! Hihi!
Efter detta åt barnen lunch och då kunde jag höra hur de pratade om mig. De andra barnen frågade Beth och Lucy varifrån jag kom och de svarade Sverige och sen sa de att de ska skjutsa mig till flygplatsen senare, osv osv osv... Hahah! Ganska kul att höra att deras samtalsämne handlar om mig xD får en att känna sig lite populär och omtyckt minsann :) kommer sakna alla dessa små liven när jag är iväg på semester!
När barnen hade ätit upp son lunch gick de ut i trädgården och lekte och vi vuxna fick äta vår lunch, samt dricka en liten sparkling drink (yum) till för att fira Ellies provresultat. Därefter blev det mer prat och trevligheter innan vi sa hejdå.
Då körde vi till stan så att Ellie kunde ta ut min lön innan jag åkte hem och sen slutade det med att vi fick köra tillbaka till Charlotte för Ellie hade glömt sin mobil där.. Haha. Och NU körde vi vidare till Aberdeen!
Efter ca en timme och fyrtio minuter var vi framme. Klockan var redan efter fyra och både jag och Ellie hade inte ätit så mycket på lunchen så vi körde inom McDonalds, lånade deras toalett och sen åt vi lite tidig kvällsmat där. Vid fem körde vi vidare till flygplatsen och de följde med mig in för att vinka hejdå.
Mina små töser.... Jag kommer sakna er! Mycket mer än jag gjorde i julas för jag saknar er verkligen redan! Vi har verkligen haft en fin sista dag tillsammans :) och som tur är är det inte min allra sista, utan jag kommer tillbaka igen om tre veckor! :)
Jag kommer sakna Ellie och Ben med förstås!
Hur som helst kramade vi varandra hejdå och sen åkte de hem igen och jag gick genom säkerhetskontrollen. På tax freen köpte jag beställd whisky till pappa (kan inte köpas i Sverige) och lite annat smått och gott och sen satte jag mig och väntade på mitt flyg. Var fyrtio minuter försenat.... Suck! Men helt okej ändå. Jag träffade två män som jag pratade med ett tag så det gick ändå ganska snabbt.
På flyget sen satt jag med min iPad och läste gamla dokument, sen slutade det med att jag kollade på filmen Due Date och (hahahaha!!) jag skrattade för mig själv hela tiden! Folk måste ha trott att jag var lite konstig... Jag tänkte på dig, Agnes, exakt hela tiden med! Minns att första gången jag såg denna såg jag den med dig och inget slår att skratta åt komedier tillsammans med dig! Haha!
När jag kom till Köpenhamn - ca halv elva, svensk tid - hämtade jag min väska och sen mötte jag min pappa som väntade på mig :) såååå kul att se honom!!! :D vi hade massor att prata om i bilen på väg hem och när vi körde in på pärlvägen och vår uppfart kom även Cindy och Sibel och hälsade på mig lite (saknat mina katter också minsann!!) underbart skönt att vara hemma igen och få se huset och mitt rum och få sova i min egna säng igen!! Jag kommer absolut sova gott inatt! :D
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Hälsa Ellie så mycket, så skönt för henne!

    2014-04-05 | 06:59:06

Kommentera inlägget här: