amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 212-234 - Påsklov i Sverige

Kategori: Allmänt

Tja... Var ska man börja?
Jag har tagit det lugnt och skönt på min ledighet i Sverige, och träffat mina föräldrar, komisar och släktingar och - självklart - mina två kära katter, Cindy och Sibel.
Jag har firat påsk med farmor, farfar, Lina, Simon, Julie, Hampus, Charly, mamma och pappa, och kastat ägg, letat ägg, ätit påskmat, gjort och ätit cakepops, spelat påskspelet, osv.
Jag har haft besök av Lina och Julie och vi har haft trevligt på stan och mysigt framför handbollen med pappa och grillad mat.
Jag har träffat Agnes, hjälpt henne med hennes packning och kramat henne hejdå innan hon åkte iväg på hennes äventyr till Cypern där hon ska jobba på ett hotell i 6 månader.
Jag har cyklat fram och tillbaka till/från Åhus - tog ca 2 timmar, allt som allt.
Jag har träffat Isabelle och haft tjejkväll med henne samt med henne, våra mammor och Isabelles lillasyster Ellinor.
Jag har sprungit några rundor mha runkeeper - hann göra det fem gånger innan jag tröttnade....
Jag har träffat Tess och pratat en massa med henne och hjälpt henne med matte-plugg och senare letat upp min egna, gamla mattebok och pluggat några tal... Haha! trodde aldrig att jag skulla sakna matten!!!!!
Jag har firat pappas födelsedag med en massa presenter.
Jag har träffat Madde och vi har ätit middag på kosan och sen gått på bio.
Jag har träffat Anna, Tora och några andra kompisar på förfest och sen gått ut på Grand och festat halva natten.
 Där träffade vi även några andra kompisar, bl.a Agnes och Lollo, som står mig nära.
Jag har träffat Anna, Tora (igen), Cissi och Paulina på stan och suttit på ett kafé och pratat en massa.
Jag har hälsat på pappa och alla hans kollegor på deras jobb.
Jag har vikarierat på mammas jobb - en massa av fröknarna var sjuka, även vikarien, så de ringde mig och frågade om jag kunde hoppa in som vikarie! Självklart!
Jag har paddlat kajak med pappa och Conny.
Jag har även grillat och varit ute i solen med pappa och ibland mamma.
Jag har sovit både i huset i Öllsjö hos pappa, samt i lägenheten i stan med mamma.
Jag har handlat alldeles för mycket i Sverige och gjort av med massor av pengar...... Ooooppsie...
Jag har även saknat tjejerna i Skottland... Mer och mer....
 
Hmm... Tror det var det mesta jag har gjort!
Men det jag har gjort mest i Sverige under min påskledighet är att ha njutit av den och haft roligt med alla nära och kära! PUSS PÅ ER!!!!!!
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Härlig sammanfattning och bilder

    Svar: Tack! Tyckte det var lite skoj att dela bilderna från min fina semester hemma också :)
    Amanda Tyrén

    2014-04-30 | 19:43:21

Kommentera inlägget här: