amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 235 - Tillbaka till Skottis!

Kategori: Allmänt

Okej, detta kommer låta som babbel, babbel, babbel... Men det här är vad som hände idag , då jag åkte tillbaka till Skottland igen!
 
Vaknade hemma i Sverige, packade det sista, gjorde vid mig, bytte filmer på min iPad, laddade hem iTunes på min dator och sen sa jag hejdå till huset och gick till bussen... Hoppade av på söderportskolan, gick och lämnade min väska på pappas jobb, gick in i stan och kollade om jag kunde byta min jeansjacka(nej) och köpte ögonbrynsfärg på hm. Därefter gick jag tillbaka till pappas jobb och sen åt vi lunch där, på yllan. Sen körde pappa mig till tågstationen, vi köpte min biljett, kramade varandra hejdå och sen hoppade jag på tåget som gick 13.24.....
Och där lämnade jag kristianstad!
Hela resan fram till Lund pratade jag med en kille som satt mittemot mig på tåget. Han hette Måns och var 23 år gammal och jättetrevlig! vi pratade bl.a. om resor och plugga vidare osv, osv. Han var jättesnäll och det var definitivt roligare att prata med honom än att bara sitta och stirra ut genom fönstret...
Hur som helst, väl på flygplatsen i Köpenhamn checkade jag in mitt bagage och gick genom säkerhetskontrollen, kollade lite i tax freen, köpte en vatten och sen köpte jag en dyr sallad på ett litet kafé.
Därefter väntade jag på att gaten skulle dyka upp, och när den väl gjorde det gick jag dit och sen på planet.
Måste säga att alla dessa flygresor fram och tillbaka har fått mig väldigt flygvan! Detta var första gången jag flög utan att någonsin kolla på klockan och stressa och helt enkelt bry mig.. Brukar alltid göra så annars när jag flyger. Men nu känns flygplan lika vana att åka med som tåg för mig!!
Jag kom fram i Aberdeen klockan 8, svensk tid, alltså var klockan 7 i Skottland! Ben hämtade upp mig på flygplatsen och vi pratade en massa hela vägen hem där jag möttes av Beth i och Ellie i dörren! :) Fått kramar av alla, men fick en extra stoooooor kram av Beth! Saknat dig vännen! Fick även veta att Lucy låg i sängen men hade inte somnat ännu så jag smög upp och möttes av ett stort leende följt av "Amandaaaaaa...!" Hihi :) sen fick jag en stooooor kram av henne också innan jag sa godnatt och att vi ses imorgon igen. Åååh vad jag har saknat dessa flickorna!! Kommer kännas hemskt att lämna dem om två månader redan.... Usch!
Jag lekte och pratade lite med Beth efter detta, och när hon gick och la sig pratade jag lite med ben och Ellie också. Kändes så himla normalt och vanligt! Jag känner mig verkligen som en del av familjen!
Efter detta gick jag upp på mitt lilla rum (åååhh "hemma" igen) och packade upp väskan och gjorde mig redo för sängen jag med. Jag ringde mina föräldrar med för att berätta att resan gått bra osv. Men nu var jag trött efter resan och jag hade ju fått en extra timme så klockan var egentligen senare än den var.. (Förstår ni vad jag menar om jag skriver så?) när klockan var tio i Skottland var den ju egentligen elva i Sverige!!!! Haha
Så jag somnade ganska snabbt faktiskt. Och sen hade jag en fantastiskt utvilande natt i min skotska (och sköna) säng... ^^
 
I'm back! And it feels wonderful! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: