amandatyren.blogg.se

Den här bloggen är till för er som vill följa min vistelse som Au Pair i Skottland.

Dag 236 - Saknat mina tjejer!

Kategori: Allmänt

Idag gick jag upp efter att ha vaknat av mitt alarm igen... Men jag var utvilad eftersom jag gick och la mig så tidigt igår!! Och dessutom ville jag se tjejerna... ;) hihi. Så jag gick in i deras rum vid halv åtta och möttes av två glada ansikten. Vi gjorde alla rutiner (kläder, tänder, frukost, hår, lunchväska, osv) men allting tog extra lång tid idag för de hade sååå mycket att berätta för mig! Hihi ^^
Sen kom Ellie och Ben också och när det var dags att lämna huset, körde jag Beth till skolan och Ellie tog Lucy. (Lucy ville att jag skulle skjutsa henne, huhu, men vi sa att jag ska hämta henne sen iaf, så då blev hon glad igen).
På Beths skola stannade jag kvar ett tag och pratade med alla mammorna som välkomnade mig tillbaka. Vissa av dem gav mig kramar och sa att de hade saknat mig och då blir man ju bara så himla glad!!! Det är verkligen ett fint ställe jag har kommit till som au pair! :D
Efter detta åkte jag hem igen, pratade med vår städerska, Lisa, och sen gjorde jag mig hemmastadd på mitt rum. Snart kom även Ellie hem och började förbereda kvällens middag (en gryta som skulle kokas under en längre tid) och sen hämtade jag Lucy vid halv tolv. Vi åkte hem, hämtade Ellie och sen gick vi över till grannen (Emma som har tre barn, Aaron, Holly och Harry) och åt lunch med henne och Harry (yngsta av de tre barnen) och en annan kompismamma och hennes son.
Därefter körde jag och hämtade Beth vid tre och sen åkte vi hem hit och kollade färdigt på Rapunzel med Lucy som hon påbörjat lite tidigare. Då hade vi även lite efterlängtad "snuggle" i soffan, hihi. När filmen var slut gick vi in i matsalen och tog fram alla pysslar-grejer som tjejerna fått av Lina (min faster) som tack för alla kläder de har gett till Julie (Linas dotter/min kusin & Guddotter) och sen pysslade vi med det hela eftermiddagen tills Ben kom hem och det var dags för kvällsmat. (Samtidigt som vi pysslade hade Ellie fixat en massa i trädgården).
Efter maten pysslade vi vidare lite med det sista och sen har vi haft en lugn kväll. När Lucy hade gått och lagt sig satt jag och Beth och mös i soffan och sen sa hon: "You've been gone for too long.." och när jag sa att det var tråkigt att jag bara skulle vara här i två månader till (det har gått alldeles för fort och jag kommer sakna tjejerna jättemycket!!!) sa hon: "That's not long enough... Iwant you to stay for longer!" Ååååhhhh, Beth...! Så jag gav henne en stor kram och sa hur mycket jag saknat henne.. Man blir så himla rörd när någon säger så om en, speciellt ett barn! Då vet man att man gör rätt. Det finns ingen person som är mer ärlig än ett barn (när de inte ljuger) Haha! ;)
Nä, efter denna emotionella stund så var det läggdags för Beth också och sen dess har jag suttit med datorn i knät och Ellie har tittat på teve i soffan bredvid och Ben har varit iväg på fotboll. Snart blir det sängen för oss också! Det är något jag har kommit fram till - jag ska gå och lägga mig i vettig tid under vardagarna! Man mår så himla mycket bättre och har mycket roligare om man är fullt utvilad :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Ni är så Goa!

    Svar: Hihi, ja visst är vi fina tillsammans! :)
    Amanda Tyrén

    2014-04-30 | 19:48:43

Kommentera inlägget här: